اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

مسئولان صدای خسته کارگران را بشنوند / تجمع کارگران خدمات شهری در قزوین

کارگران خدمات شهری امروز جلوی درب شهرداری مرکز قزوین با صدا و جسمی خسته تجمع کرده و حقوق عقب افتاده خود را مطالبه کردند.

مسئولان صدای خسته کارگران را بشنوند / تجمع کارگران خدمات شهری در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آخرین ماه هر سال همواره حس عجیبی بین مردم ایجاد می‌شود، اما انگار برگزاری عید نوروز هر ساله برای برخی از مردم سخت و سخت‌تر می‌شود.

امروز هفتم اسفند ماه و بیست و دو روز مانده به سال جدید 93 است و هر روز که جلوتر می‌رویم شور و شوق قشرهای مختلف جامعه برای آماده کردن خودشان برای این سال نو بیشتر می‌شود و سعی می‌کنند تا سریع‌تر وسایل مورد نیاز خود را خریداری کنند.

برخی از قشرهای جامعه با کار کردن در هر حرفه‌ای می‌توانند حقوق خود را کم و بیش دریافت کنند و با توجه به شرایط اقتصادی جامعه به سختی خریدهای عید خود را انجام می‌دهند و هستند خانواده‌هایی که در این ایام کمتر خرید می‌کنند و صورت خود را با سیلی سرخ می‌کنند تا کسی از مشکلات آنها با خبر نشود.

اما باز قشرهای دیگری از جامعه مانند کارگران خدمات شهری هستند که شب و روز به رفت و روب شهری می‌پردازند تا بتوانند مخارج و هزینه‌های زندگی خود را تأمین کنند، ولی چه سخت است که کارگری به امید کسب درآمد در کوچه‌ها و خیابان‌های شهر تلاش کند و در آخر ماه خبری از حقوق نباشد.

کارگرانی که متاهل و دارای چند فرزند هستند و می‌خواهند برای عید نوروز نیازهای خانواده خود را همانند سایر هموطنان تهیه کنند، ولی در پایان هر ماه مشاهده می‌کنند که خبری از حقوق نیست و مدام طی ماه این هزینه‌ها بر روح و روان آنها فشار وارد می‌کند.

در این بین کارگران حقوق خود را از کارفرمایان مطالبه می‌کنند و آنها هر دفعه وعده پرداخت حقوق را در ماه دیگر می‌دهند و این کارگر زحمت‌کش به امید این وعده همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد ولی متاسفانه چهار تا پنج ماه از دریافت حقوق خبری نمی‌شود.

از یک طرف با توجه به فرا رسیدن عید نوروز و از طرف دیگر تأمین هزینه‌های زندگی صبر این کارگران را لبریز می‌کند و امروز در جلوی درب شهرداری مرکز قزوین تجمع کرده و مطالبه حقوق عقب افتاده چهار تا پنج ماه خود را می‌کنند.

باید گفت مسئولان شهرداری قزوین در توسعه و رشد این شهر به نحو مطلوبی تلاش کردند که دستاوردها و زحمات آنها در این شهر قابل ملموس است و هیچ فردی نمی‌تواند این مطلب را انکار کند.

آنها با شنیدن این اتفاق بسیار ناراحت شدند و با شنیدن خبر سریعاً به فکر راهکار مناسبی افتادند.

مجتبی منتظری مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین در بین تجمع‌کنندگان حاضر شد و گفت: تا پایان امشب مقداری از حقوق معوقه کارگران پیمانکار خدمات شهری پرداخت می‌شود.

وی ابراز داشت: از این به بعد نحوه پرداخت حقوق کارگران پیمانکار خدمات شهری ساماندهی و دچار تغییرات اساسی می‌شود تا دیگر شاهد عدم پرداخت حقوق هیچ کارگری نباشیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین بیان کرد: تا پایان سال جاری همه حقوق معوقه و عیدی کارگران پیمانکار خدمات شهری به حساب‌شان واریز می‌شود و این کارگران مطمئن باشند که این اقدام اجرایی می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه برخی کارگران اخراج شدند، گفت: این کارگران نیز به کار خود برمی‌گردند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین یادآور شد: کارگرانی که طبق قانون کار حقوق دریافت نکردند، از طریق اداره کار موضوع آنها پیگیری می‌شود.

باید گفت، کارگران زحمت‌کش‌ترند و ضعیف‌ترین قشرهای جامعه هستند که پیامبر اکرم(ص) در حدیثی پیرامون شأن آنان می‌فرماید «حقوق کارگران را قبل از خشک شدن عرق صورتشان به آنها پرداخت کنید و در روایت دیگر می‌فرماید من بوسه بر دست کارگر زحمتکش می‌زنم».

به هر حال امیدواریم طبق بیانات مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین تا امشب بخشی از حقوق معوقه کارگران و تا پایان امسال همه حقوق آنها به حساب‌شان واریز شود تا آنها بعد از پنج ماه حقوق خود را دریافت کنند.

انتهای پیام/77009/ب40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول