اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ساوه:

مسجد مرکز تعلیم و تربیت و یک پایگاه سیاسی است

امام جمعه ساوه گفت: مسجد علاوه بر آنکه جایگاهی برای عبادت است، در جامعه اسلامی ما یک پایگاه سیاسی، مرکز تعلیم و تربیت و تکامل انسان نیز محسوب می‌شود.

مسجد مرکز تعلیم و تربیت و یک پایگاه سیاسی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، حجت‌الاسلام سید حسین تقوی پیش از ظهر امروز در آئین کلنگ‌زنی، مسجد جامع و حسینیه باب‌الحوائج در روستای نور علی‌بیک از توابع بخش مرکزی ساوه، افزود: ساخت مسجد در دین مبین اسلام همواره مورد توجه انبیا، اولیا و بزرگان دینی بوده است به طوری که پیامبر اکرم(ص) به محض ورود به یک منطقه اقدام به ساخت مسجد می‌کردند.

وی از مسجد به عنوان کانون عبادت و بندگی و نیز مکانی برای هدایت انسان به سوی باری‌تعالی یاد کرد و ابراز داشت: حفظ دین از اهم واجبات است و مساجد مکان‌های نورانی و مقدسی برای حفاظت از دین هستند.

امام جمعه ساوه بیان کرد: مساجد از صدر اسلام علاوه بر پایگاه دینی مسلمانان، مرکز تعلیم، تربیت و رشد و تکامل بشر و سنگر و نهاد سیاسی اسلام بوده و بنا به فرمایش مقام معظم رهبری مسجد جایگاه عبادت و پایگاه سیاست ‌جامعه اسلامی است و می‌بایست از ظرفیت‌های این بخش به بهترین نحو ممکن بهره برد.

وی با اشاره به نقش مساجد در پیروزی انقلاب، عنوان کرد: مساجد در دوران انقلاب محور مبارزات مردمی با رژیم ستم‌شاهی بوده است.

تقوی با بیان اینکه مساجد در دوران شکل‌گیری انقلاب جایگاه ویژه مبارزاتی داشتند، ادامه داد: مساجد در آن دوران مرکز پخش اعلامیه‌های امام خمینی(ره)، تجمع مردم و سازماندهی نیروهای مردمی بودند.

وی تصریح کرد: مردان و زنان مسلمان با حضور در فضای معنوی مساجد علاوه بر بهره‌گیری از برنامه‌های سازنده موجبات رشد و تکامل شخصیت خود را نیز فراهم می‌آورند و این امر موجب افزایش بصیرت و آگاهی آنها نیز می‌شود.

امام جمعه ساوه با بیان اینکه مساجد مردمی است و توسط مردم اداره می‌شود، خاطرنشان کرد: به منظور احیای جایگاه مساجد، دولت نیز باید زمینه را فراهم کند.

وی افزود: در ساخت مساجد به عنوان مکان‌هایی که محل اجتماع مردم هستند بایستی از لحاظ فنی دقت لازم صورت گیرد.

عضو هیئت امنای مسجد جامع و حسینیه باب‌الحوائج روستای نور علی‌بیک نیز در ادامه گفت: با همت، تلاش و پیگیری جمعی از خیرین این روستا مراحل خرید زمین، تغییر کاربری، طراحی و اجرای این مسجد انجام شده است.

رضا حیدری‌ نوری عنوان کرد: ساخت مسجد یکی از کارهای خیری است که بر مبنای ارزش‌های دینی و مذهبی انجام می‌شود که ثواب دنیا و آخرت را برای سازندگان آن در بردارد.

وی بیان کرد: یکی از عوامل اصلی خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان و حفظ و حراست از فرهنگ ناب اسلامی به تعبیر رهبر معظم انقلاب همین مساجد و حسینیه‌ها است.

عضو هیئت امنای مسجد جامع روستای نور علی‌بیک در ادامه تصریح کرد: احیا جایگاه مساجد و ارتقای فرهنگ دینی در جامعه مهمترین راه مقابله با دسیسه‌های دشمنان است.

وی افزود: برای اجرای این طرح 20 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار پیش‌بینی شده که تاکنون 10 میلیارد و 300 میلیون ریال آن با مشارکت خیرین تأمین شده است.

انتهای پیام/87003/ر40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول