اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی:

منویات ولی امر مسلمین جهان در بخش کشاورزی اجرایی نشد

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی گفت: منویات ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخش کشاورزی اجرایی نشد.

منویات ولی امر مسلمین جهان در بخش کشاورزی اجرایی نشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، محمدرضا جهانسوز پیش از ظهر امروز در همایش بررسی دستورالعمل کشت و کار ذرت دانه‌ای که با حضور کشاورزان و متخصصان کشاورزی در مجتمع سردار شهید فرید فریدنیا سازمان جهاد کشاورزی خوزستان انجام شد اظهار کرد: منویاتی که ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخش کشاورزی داشته‌اند به طور کامل اجرایی نشد.

وی افزود: در دیدگاه اسلام بخش زراعت و کشاورزی از جایگاه خاصی برخوردار است که این را می‌توان در احادیث و عمل حضرات معصومین (ع) مشاهده کرد.

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی اضافه کرد: در سخنان رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) نیز، ایشان خدمت به کشاورزی را بزرگ‌ترین خدمت به اسلام می‌دانند و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز توصیه‌هایی در این باره داشته‌اند.

وی در ادامه با اشاره به پیشرفت‌های بخش کشاورزی در جمهوری اسلامی ایران نیز بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی تولیدات محصولات کشاورزی ما به یکصد میلیون تن افزایش یافت.

این مسئول در ادامه با اشاره به ارائه برخی آمار‌ها توسط وزارت خانه‌ها تصریح کرد: برخلاف چیزی که درباره خود کفایی گندم اعلام شده، در برخی سال‌های بین 5 تا 7 میلیون تن واردات این محصول را داشته‌ایم.

وی در ادامه آمارهای دیگری نیز درباره واردات محصولات کشاورزی ارائه کرد و گفت: 44 درصد جو، 62 درصد ذرت، 50 درصد و 98 درصد کتجاله سویا مورد نیاز کشور از بیرون وارد می‌شود.

جهانسوز یادآور شد: بر اساس آمار یکی از وزارت خانه‌ها، میزان واردات روغن در کشور 85 درصد است که به نظر من خیلی بیشتر از این مقدار است.

وی در ادامه به ارائه آماری از وزارت بازرگانی در سال 1391 پرداخت و خاطرنشان کرد: بر اساس این آمار یک میلیون و 200 تن واردات برنج، 14 و نیم میلیون تن واردات غلات و 1 و نیم میلیون تن واردات جو داشته‌ایم.

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی تاکید کرد: بر خلاف آمارهای موجود در مورد تولید محصولات کشاورزی کشور، همچنان در بیشتر محصولات راهبردی با کمبود مواجه هستیم.

وی اذعان کرد: وقتی در کشور در بیشتر محصولات راهبردی با کمبود مواجه باشیم برای رفع نیاز خود ملزم به واردات آن‌ها در حجم بسیار زیاد هستیم.

جهانسوز با تأکید دوباره بر این مطلب منویات ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخش کشاورزی اجرایی نشد تصریح کرد: به همین خاطر غذای مردم کشور با مشکل تولید می‌شود.

وی بر لزوم حفظ جمعیت جوان کشور تاکید کرد و ادامه داد: نرخ رشد جمعیت بر اساس مدلی که وجود دارد به سرعت در حال کاهش خواهد بود و کشور ما در حال پیر شدن است.

انتهای پیام/72010/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول