اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرماندهی انتظامی استان کردستان عنوان کرد

آمار جرائم خشن در کردستان صفر است/ افزایش 80 درصدی کشفیات مواد مخدر

جانشین فرماندهی انتظامی استان کردستان با اشاره به اینکه در مجموع کردستان در زمینه وقوع جرائم از استان‌های آخر کشور است گفت: خوشبختانه آمار جرائم خشن در این استان صفر است.

آمار جرائم خشن در کردستان صفر است/ افزایش 80 درصدی کشفیات مواد مخدر

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، جعفر آژنگ بعد از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بیجار که با حضور امام جمعه و سرپرست فرمانداری و فرمانده سپاه و اعضای شورای اداری و شورای تأمین شهرستان در مجتمع امیر نظام گروسی برگزار شد گفت: در 11 ماهه امسال استان کردستان به لحاظ کشف جرائم رتبه اول در کشور را به خود اختصاص داده است.

به گفته وی استان  کردستان در حوزه وقوع جرائم، استان سی‌ام در  کشور است و در زمینه کشف جرائم نیز در 11 ماهه در زمینه کشف همه جرائم استان 28 کشور و در بحث کشف وقوع استان اول هستیم.

وی با بیان سخنی از حضرت محمد(ص) مبنی بر اینکه مقوله سلامت و امنیت دو نعمت مجهول هستند گفت: امنیت پیشینه تاریخی داشته و حتی در زمان پیامبران قبل از اسلام بحث امنیت وجود داشته است که همگان باید در برقراری این مهم در جامعه مشارکت کنند.

به گفته جانشین فرماندهی نیروی انتظامی استان کردستان ایجاد امنیت برعهده یک قشر و سازمان و نیروی خاصی نیست و این مهم با حضور و مشارکت مردم و تمامی اقشار جامعه و همکاری آنان با نیروی انتظامی برقرار خواهد شد.

وی بر همکاری بیش از پیش مردم با نیروهای انتظامی در راستای برقراری امنیت تأکید کرد و گفت:  در راستای حضور و همکاری مردم است که نیروهای انتظامی موفق به برقراری  امنیت در جامعه خواهند شد.

امنیت پایدار در استان کردستان برقرار است

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی به عنوان متولی امنیت در کنار سپاه و سربازان گمنام نقش و سهم بسزایی در برقراری امنیت دارد اذعان کرد: امنیتی مستمر و مداوم است که خود مردم و نهاد ها و اقشار مختلف جامعه در  کنار نیروهای انتظامی نقش‌آفرینی کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان کردستان با اشاره به امنیت حاکم در استان کردستان و اظهارات مسئولان کشوری بر تأکید استان کردستان به عنوان استان امن، گفت: این مهم در راستا همدلی و در سایه اتحاد و همکاری مردم با پلیس و مجموعه حاکمیتی و اعضای شورای تأمین استان و شهرستان‌ها است.

آژنگ با بیان اینکه پیشگیری اجتماعی نقش اولیه‌ای در بحث وقوع جرائم را دارد بیان کرد: مجموعه حاکمیت و مردم دخیل در برقراری امنیت اجتماعی هستند و با حضور آنان در کنار نیروهای انتظامی است که امنیت در جامعه برقرار می‌شود.

وی با بیان اینکه پیشگیری وظیفه همگانی است بر همکاری مردم در راستای این مهم با نیروی انتظامی تأکید و بیان کرد: نیروی انتظامی به تنهایی نمی‌تواند امنیت را در جامعه حاکم سازد بلکه اقشار، حاکمیت و مردم و جامعه در ایجاد این امنیت موثر هستند.

جرائم خشن در استان کردستان وجود ندارد

به گفته جانشین فرماندهی نیروی انتظامی این استان سرقت‌های خشن و تأثیرگذار از نظر روانی نداشته و استان در این راستا صفر است.

جانشین فرمانده انتظامی استان کردستان با بیان اینکه استان کردستان در زمینه جرائم خشن جزو استان‌های آخر کشور است، بیان کرد: امسال حتی یک مورد سرقت مسلحانه در استان گزارش نشده است.

وی با اشاره به سرقت احشام در شهرستان بیجار بیان کرد: با پیگیری‌های مجموعه آگاهی استان کردستان و نیروی انتظامی و شهرستان بیجار و تلاش نیروهای خدوم انتظامی به صورت نامحسوس، موفق به دستگیری  سرکرده باند سارقین احشام بیجار در کامیاران شدیم.

روزانه یک سرقت در شهرستان بیجار به وقوع می‌پیوندد

آژنگ به وضعیت شهرستان بیجار از لحاظ وقوع جرائم اشاره کرد و گفت: با توجه به جمعیت و مساحت بسیار شهرستان بیجار نسبت به دیگر شهرستان‌های استان و دارا بودن قریب 300 روستا، روزانه یک سرقت در کل شهرستان بیجار به وقوع می‌پیوندد که آماری بسیار امیدوارکننده و نشان از پایداری امنیت در این شهرستان است.

به گفته وی، امنیت برقرارشده در شهرستان بیجار ثمره وحدت همدلی مسئولین و تلاش‌های نیروی انتظامی است.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی استان کردستان با اشاره به حوزه کیفیت مدیریت  بیان کرد: نیروی انتظامی استان در حوزه مدیریت کیفیت قریب به 4 میلیارد برای آرامش خاطر و روان مردم هنگام  مراجعه به نیروی انتظامی هزینه کرده است.

زمان حضور پلیس 110 استان در سر صحنه‌ کمتر از میانگین کشوری است

وی با اشاره به حوزه 110 و میانگین 12 دقیقه‌ای حضور کشوری در صحنه جرم تصریح کرد: شهرستان بیجار 4 دقیقه و برخی از شهرستان‌ها و میانگین استان در این زمینه 4 دقیقه است.

وی گفت: در استان کردستان بیش از یک تن مواد افیونی و مخدر کشف شده که منجر به افزایش 80 درصد  کشفیات در استان شده است.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی استان کردستان در پایان با تقدیر از عملکرد نیروهای خدوم انتظامی استان خاطرنشان کرد: پویایی بالندگی و تحرک خوبی در استان کردستان  در حوزه نیروی انتظامی برقرار است.

انتهای پیام /79015/ش40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول