اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار ریگ تاکید کرد

تامین امکانات رفاهی و امنیت مسافران در ایام تعطیلات نوروز

بخشدار بندر ریگ گفت: امکانات رفاهی همچون تهیه چادر، آماده‌سازی پارکینگ برای رفاه حال مسافران نوروزی در ایام سفر به ریگ در نوروز مهیا شود.

تامین امکانات رفاهی و امنیت مسافران در ایام تعطیلات نوروز

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، مصطفی بازیاری صبح امروز در نشست ستاد خدمات سفر در بندر ریگ اظهار داشت: در ستاد هماهنگی خدمات سفر تعداد دستگاه‌ها به نسبت ستاد تسهیلات، کاهش یافته است و تنها دستگاه‌هایی که مرتبط با خدمات گردشگری و سفر هستند حضور دارند، در این ستاد هر دستگاهی وظایف خاص خود را دارد و کارها با هماهنگی و اشتراک نظر انجام می‌شود.

بازیاری بیان داشت: بنا بر تحقیقات به دست آمده با ورود هر گردشگر خارجی به کشور هشت فرصت شغلی و به ازای هر بیست و پنج گردشگر داخلی یک شغل ایجاد می‌شود، صنعت گردشگری به اندازه‌ای درآمدزا و پرسود است که بسیاری از کشورها به اندازه درآمد نفتی ایران از این صنعت کم هزینه و پرسود درآمدزایی کرده‌اند.

بخشدار بندر ریگ افزود: صنعت گردشگری و یا اصطلاحا صنعت توریسم، سومین صنعت مولد شغل و سرمایه بعد از صنعت نفت و خودروسازی است، صاحب نظران علم اقتصاد معتقدند اگر کشوری بتواند از پتانسیل‌ها استفاده کرده و چرخ‌های این صنعت را در کشورش به حرکت درآورد شاهد شکوفایی شگرفی در سطح اقتصاد کشور خواهند بود.

وی گفت: امروزه صنعت گردشگری به اندازه‎ای در توسعه اقتصادی – اجتماعی کشورها اهمیت دارد که اقتصاددانان آن را «صادرات نامرئی» نام نهاده‌اند.

وی در ادامه گفت: ورود گردشگر به منطقه منافع زیادی دارد از جمله اینکه توسعه صنعت گردشگری موجب شکوفایی اقتصادی و کاهش بیکاری و اشتغال زایی می‌شود و در مجموع توسعه پایدار در صنعت گردشگری اثراتش را در تمام بخش‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی به سرعت نشان خواهد داد.

بخشدار بندر ریگ اضافه کرد: برای جذب گردشگر ابتدا باید مشارکت‌های مردمی و سپس سرمایه گذاری بخش خصوصی را جذب کرد.

بازیاری تأکید کرد: بندرریگ با تلاش‌های فراوان برای جذب مسافران و گردشگران نوروزی تدارکات و امکانات رفاهی لازم را فراهم می‌کند تا گردشگران زیادی را در این بندر زیبا و دیرینه شاهد باشیم و سفر به بندرریگ را جزو برنامه هرساله خود قرار دهند و همواره خاطرات خوشی از این دیار در اذهان خود داشته باشند.

بازیاری ادامه داد: از جمله اقداماتی که نیاز هست هرچه سریعتر صورت پذیرد بهسازی مسیر راه‌های روستاهای محمدی، گوابین، مجنون، آمادگی پایگاه‌های هلال احمر و اورژانس جاده‌ای، گشت‌های نظارتی، فعال بودن شرکت‌های بیمه، رفع عیوب احتمالی پمپ‌های بنزین و گاز، چاپ نقشه راهنما است.

بخشدار ریگ گفت: همچنین باید پایگاه‌های بسیج و نیروهای نظامی و انتظامی برای تأمین امنیت مسافران همچون سال‌های گذشته حضور پررنگ و نقش مثمر ثمری داشته باشند و همچنین سایر امکانات رفاهی نظیر سرویس‌های بهداشتی، تهیه چادر، آماده‌سازی پارکینگ برای رفاه حال مسافران نوروزی مهیا شود.

کرامت طاهری شهردار بندرریگ نیزگفت: به جهت استقبال از گردشگران نوروزی به بندرریگ زیبا  شهرداری اقداماتی و برنامه کاری را در نظر گرفته که از جمله این اقدامات آماده سازی معابر ورودی و خروجی شهر، زیبا سازی ساحل، نظافت روزانه پارک‌ها و میادین، نصب بنرهای خیرمقدم، آماده بودن محل اسکان مسافران، برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و توجه ویژه به نیازهای مسافرین نوروزی از جمله بهداشت، تهیه و توزیع بروشورهای اماکن تاریخی بندرریگ  از  برنامه کاری این شهرداری است.

انتهای پیام/66006/خ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول