اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با سرپرستی زنان

بیش از 76 هزار خانوار زیرپوشش کمیته امداد استان فارس هستند

بیش از 76 هزار خانوار با جمعیتی در حدود 150 هزار نفر در سطح استان فارس زیرپوشش کمیته امداد این استان قرار دارند.

بیش از 76 هزار خانوار زیرپوشش کمیته امداد استان فارس هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان فارس، مدیر برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات این کمیته‌ با بیان این‌که هم‌اکنون 76 هزار و 237 خانوار با سرپرستی زنان زیر‌پوشش این نهاد هستند، اظهار کرد: جمعیت این افراد با عائله تحت تکفل آنان در حدود 150 هزار نفر بوده و در کشور بعد از خراسان رضوی بیشترین آمار زن سرپرست خانوار متعلق به کمیته امداد استان فارس است.

محمد صفری اضافه کرد: فوت سرپرست علت اصلی نیاز به حمایت زنان سرپرست خانوار است؛ به نحوی که 65 هزار و 257 خانوار به دلیل فوت سرپرست زیرپوشش قرار گرفته‌اند.

وی افزود: 8 هزار و 924 خانوار نیز به دلیل طلاق و 106 خانوار به دلیل مفقودی یا متارکه‌ سرپرست، زیرپوشش این کمیته هستند.

مدیر برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات کمیته امداد امام خمینی استان فارس با بیان اینکه بیشتر زنان سرپرست خانوار روستایی هستند، ادامه داد: از 76 هزار خانوار با سرپرست زن، 42 هزار و 500 خانوار ساکن روستا، 33 هزار و 300 خانوار ساکن شهر و حدود 200 خانوار عشایر هستند.

صفری با اشاره به این‌که بیشتر زنان سرپرست خانوار بی‌سواد هستند، خاطرنشان کرد: تعداد زنان سرپرست خانوار که فاقد هر گونه مدرک تحصیلی هستند در حدود 40 هزار نفر است.

وی ادامه داد: عمده زنان سرپرست خانوار این نهاد در گروه سنی 15 تا 59 سال قرار دارند و از نظر اقتصادی جزو جمعیت فعال جامعه محسوب می‌شوند.

مدیر برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات کمیته‌ امداد امام خمینی استان فارس در بخش دیگری از سخنانش به مسکن زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و ادامه داد: 24 هزار خانوار با سرپرست زن زیرپوشش فاقد مسکن بوده که از این تعداد 5 هزار و 480 خانوار مستاجر، 945 نفر در چادر و 17 هزار و 325 نفر در مسکن اهدایی یا مسکن بستگان و فامیل خود ساکن هستند.

صفری با تاکید بر این‌که عدم برخورداری سرپرست خانوار از بیمه‌های اجتماعی و مقرری بازنشستگی یکی از علل اصلی نیاز زنان سرپرست خانوار به حمایت‌های اجتماعی است، گفت: پس از فوت سرپرست به هر علتی، این گروه از زنان مشمول هیچ‌گونه حمایتی از سوی سازمان‌های بیمه‌گذار نمی‌شوند، به همین دلیل به ناچار از کمیته امداد امام خمینی درخواست کمک و حمایت دارند.

انتهای پیام/2448/ز40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول