اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین:

تعدد طرح‌های تربیتی مانع اجرای کامل آن می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین گفت: طرح‌‌ریزی برنامه‌های متعدد در حوزه امور تربیتی منجر به بازماندن از وظایف اصلی و ناتوانی در اجرای کامل آنها می‌شود.

تعدد طرح‌های تربیتی مانع اجرای کامل آن می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمدحسین شفیعی‌ها صبح امروز در نشست هم‌‌اندیشی اداره کل آموزش و پرورش قزوین با پیشکسوتان عرصه فرهنگی و پرورشی که در سالن کنفرانس این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: طرح‌‌ریزی برنامه‌های متعدد در حوزه امور تربیتی منجر به باز ماندن از وظایف اصلی و ناتوانی در اجرای کامل آنها می‌شود.

وی با تأکید بر ضرورت ایجاد انگیزه برای مربیان پرورشی در شرایط حال حاضر و وضعیت موجود، افزود: کمبود نیروی انسانی، عدم تمایل مربیان پرورشی به ادامه فعالیت در این حوزه به دلیل سختی‌های آن و نیز نداشتن انگیزه ضعفی است که در طول دوران مختلف در عرصه امور تربیتی و حوزه پرورشی وجود داشته و به مرور زمان نیز انگیزه‌های ابتدایی برای فعالیت در این حوزه به دلایل گوناگون کاهش یافته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین با اشاره به اهداف شهیدان رجایی و باهنر از تأسیس ستاد امور تربیتی در آموزش و پرورش، ادامه داد: حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی هدف اصلی و کلی تأسیس این نهاد بوده و با توجه به اینکه انقلاب همچنان جریان دارد، اهدافی که موجب تأسیس این نهاد شد، نه تنها از بین نرفته؛ بلکه پررنگ‌تر نیز شده است.

شفیعی‌ها با تأکید بر اینکه شرایط امروز جامعه طراحی فعالیت‌ها و دستورالعمل‌هایی به‌روز و متناسب با این وضعیت را می‌طلبد، در خصوص چگونگی عملیاتی کردن طرح‌ها و برنامه‌های پیش روی اداره کل آموزش و پرورش و معاونت پرورشی و فرهنگی این اداره کل تصریح کرد: مجموعه آموزش و پرورش در این راستا باید در حد استانی تأملی در حوزه پرورشی و امور تربیتی داشته باشد و با اولویت‌بندی برنامه‌ها و کارها، چند مورد از مهمترین آنها را برای اجرا در مرحله نخست انتخاب کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین خاطرنشان کرد: نمونه‌های انتخابی باید به صورت آزمایشی در دوره‌ها یا مناطق محدودی به اجرا درآید و چنانچه به نتیجه مثبتی منتهی شد، در دیگر حوزه‌ها و مناطق آموزش و پرورش نیز گسترش یابد.

وی با بیان اینکه در دستگاه‌های گوناگون عادت به تدارک برنامه‌ها بدون توجه به ثمردهی آنها شکل گرفته است، اذعان کرد: گاهی به اندازه‌ای برنامه‌های مختلف برای یک مجموعه طرح‌ریزی می‌شود که آن مجموعه حتی از عمل به اصل کار و وظیفه خود باز می‌ماند و به همین دلیل در حوزه پرورشی و امور تربیتی نیز باید از تدارک برنامه‌های متعدد و خارج از توان آن مجموعه خودداری کرد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در این صورت توان آن مجموعه برای اجرای کیفی‌تر همان تعداد محدود از برنامه‌ها مؤثرتر است، اضافه کرد: باید تلاش شود که فقط زمانی اجرای یک برنامه در حوزه‌های مختلف گسترش پیدا کند که در مرحله آزمایش به بار نشسته باشد.

در این برنامه معاونان پرورشی پیشکسوت در مناطق، نواحی و ادارات آموزش و پرورش استان ضمن بیان تجربیات خود در خصوص مسائل موجود در این حوزه و راهکارهای مقابله با آن، با دریافت لوح سپاس و یادبود و هدایایی مورد تقدیر قرار گرفتند.

این پیشکسوتان در زمینه ارائه راهکار برای رفع مسائل موجود، به مواردی از قبیل ارزیابی درست و دقیق از وضع موجود آموزش و پرورش، تلاش برای ارتقای سطح آگاهی مربیان پرورشی، ایجاد انگیزه در میان آنان برای ادامه فعالیت و تقویت آن، معطوف کردن توجهات به مدارس در هنگام برنامه‌ریزی‌ها به عنوان مرکز اصلی فعالیت‌های پرورشی و استفاده از الگوهای اسلامی در زمینه مسائل آموزشی و پرورشی اشاره کردند.

گفتنی است، هشتم اسفندماه سالروز تأسیس ستاد امور تربیتی از سوی شهیدان رجایی و باهنر است که به همین مناسبت هر ساله از دوم تا هشتم این ماه، هفته تربیت اسلامی و امور تربیتی نام گرفته است.

انتهای پیام/77011/ق40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول