اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ملایر:

پرداخت زکات باعث زدودن فقر از جامعه می‌شود

امام جمعه ملایر پرداخت زکات توسط مردم را موجب زدودن فقر از جامعه خواند.

پرداخت زکات باعث زدودن فقر از جامعه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، حجت‌الاسلام سیدرضا فاضلیان صبح امروز در شورای زکات شهرستان ملایر با توجه به اهمیت زکات در قرآن کریم اظهار داشت: در هر کجا که نماز ذکر شده به امر مهم زکات نیز اشاره شده است.

وی با اشاره به اینکه اگر زکات پرداخت شود، هیچ فقیری در روی زمین باقی نمی‌ماند، گفت: با گناه اغنیا است که زحمت نیازمندان و فقرای جامعه زیاد می‌شود.

امام جمعه ملایر تصریح کرد: اگر اغنیاء زکات مال خود را پرداخت نکنند با دشواری مواجه شده و در جای جای قرآن به سیر کردن شکم گرسنگان سفارش شده که خداوند این عمل خیر را بسیار دوست دارد.

وی با اشاره به اینکه پرداخت زکات مانند فریضه نماز بر مسلمانان امری ضروری و واجب است، ابراز کرد: قصد قربت در پرداخت زکات شرط اصلی این فریضه واجب است و نباید به هیچ عنوان ریا در آن نفوذ کند.

فاضلیان ادامه داد: این فریضه الهی به اندازه‌ای مهم است که خداوند آمرزش برخی از گناهان را در طرفداری و دستگیری از فقرا قرار داده است.

وی ضمن تقدیر از کمیته امداد ملایر در پیگیری پرداخت این فریضه الهی از سوی مردم به ویژه کشاورزان در روستاها افزود: این کافی نیست و باید برای پرداخت زکات در همه شهرستان تلاش‌های بیشتری صورت گیرد.

فرماندار ملایر نیز بر ترویج امر زکات در شهرستان ملایر تاکید کرد و گفت: ملایر در این راستا جایگاه خوبی دارد.

مصطفی آزادبخت بیان کرد: همه ما در اجرای این امر و فریضه الهی مسئول هستیم و در این میان روحانیون دارای وظیفه سنگین‌تری هستند که آن را به خوبی انجام می‌دهند.

وی با تأکید بر لزوم انجام تبلیغات بیشتر در زمینه زکات در روستاها تاکید کرد و گفت: روحانیون بیشتری باید برای تبلیغ امر زکات به روستاها اعزام شود.

فرماندار ملایر شعارها، سرکشی و بیان روحانیت را در این امر بسیار مؤثر دانست و پیشنهاد کرد فصل بهار و قبل از برداشت محصول با انجام یک کار جهادی و به منظور آگاهی روستاییان و کشاورزان حدود 100 روحانی به روستاها اعزام شوند.

انتهای پیام/89013/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول