اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول قرارگاه جهاد اقتصادی بسیج سازندگی استان اصفهان خبر داد

اجرای 4070 طرح اقتصادی گام بلند اصفهان به سوی اقتصاد مقاومتی

مسئول قرارگاه جهاد اقتصادی استان اصفهان گفت: جهاد سازندگی اصفهان تا به امروز موفق به اجرا کردن چهار هزار و 70 طرح اقتصادی با شاخصه‌های سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی در استان شده است.

اجرای 4070 طرح اقتصادی گام بلند اصفهان به سوی اقتصاد مقاومتی

محسن دانشور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان پیرامون چرایی ضرورت حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی و چگونگی اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی به عنوان یکی از مطالبات رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: بسیج سازندگی استان اصفهان از حدود یک سال و سه ماه پیش در راستای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب  در بحث اقتصاد مقاومتی با رویکرد تأمین امنیت غذایی فعالیت‌های جدی را در استان آغاز کرده است.

وی اضافه کرد: در این مدت کوتاه با تلاش و همت جوانان استان و با تکیه بر دانش بومی و شناسایی ظرفیت‌های استان و توانمندی‌های داخلی نسبت به بهره‌برداری از چهار هزار و 70 طرح پرتیراژ مردمی اقدام کرده‌ایم.

مسئول قرارگاه جهاد اقتصادی بسیج سازندگی استان اصفهان تصریح کرد: ایجاد واحد‌های کود ورمی کمپوست، واحد‌های پرورش شترمرغ، واحد‌های پرورش قارچ خوراکی، پرورش ماهیان و ماکیان از جمله کبک و بلدرچین، تولید مرغ بومی و کشت گسترده رعفران در استان از جمله طرح‌های اجرایی جهاد سازندگی استان در طول این مدت با شاخصه‌های اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه چهار هزار و 70 طرح اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی با عنوان قرارگاه جهاد اقتصادی به صورت مشاغل خانگی و کارگاه کوچک به صورت شخصی و تعاونی در روستا‌ها و منازل توسط مردم انجام شده است، ادامه داد: این موضوع سبب اشتغال‌زایی بیش از هشت هزار و  500 نفر به صورت مستقیم و 12 هزار نفر به صورت غیر‌مستقیم شده است.

دانشور تاکید کرد: همچنین این تعداد طرح اقتصادی با هزینه‌ای بالغ بر 21 میلیارد تومان اعتبار که به صورت عمده به صورت تسهیلات و وام‌های بلند‌مدت بوده در قالب وام‌های 10 میلیونی تا 30 میلیونی فراهم شده است.

وی با اشاره به ضرورت توجه به تحریم‌های ظالمانه دشمنان علیه ملت و نظام ایران  و آغاز جنگ اقتصادی از سوی مستکبران علیه نظام جمهوری اسلامی ایران افزود: با توجه به این موضوع ضرورت اجرای اقتصاد مقاومتی از سوی مسئولان بیش از این احساس می‌شود.

مسئول قرارگاه جهاد اقتصادی بسیج سازندگی استان اصفهان گفت: هدف اقتصاد مقاومتی به هیچ عنوان ریاضت اقتصادی مردم نیست، بلکه اصلاح الگوی مصرف و تکیه بر تولید داخلی بوده  و در حقیقت پیامد اقتصاد مقاومتی تولید‌گرایی به جای مصرف‌گرایی محض است.

وی با بیان اینکه هدایت مردم به سمت و سوی طرح‌ها و پروژه‌هایی که با هزینه کم استفاده بسیاری دارند از الزامات اقتصاد مقاومتی است، اظهار کرد: قرارگاه جهاد اقتصادی و کمیته کشاورزی و منابع طبیعی بسیج سازندگی استان اصفهان با ارائه مشورت‌های صحیح و مناسب، شناسایی ظرفیت‌های استانی، نیاز‌سنجی بازار  و هدایت به سمت مسیر صحیح، ایجاد بستر‌های لازم و تسهیل در روند پرداخت تسهیلات تلاش کرده است که گام‌های بلند و موثری را در راستای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب و سیاست‌های ابلاغی ایشان در امر اقتصاد مقاومتی بردارد.

دانشور ادامه داد: در حال حاضر بیش از 358 واحد تولید کود ورمی کمپوست، 389 واحد پرورش ماهی، 104 واحد واحد پرورش شترمرغ، 223 واحد تولید پرورش قارچ خوراکی و تولید  400 هزار قطعه مرغ بومی  و 136 واحد بسته‌بندی حبوبات  و سبزیجات در قالب سیاست‌ها و شاخصه‌های اقتصاد مقاومتی در استان اصفهان ایجاد شده است.

وی در پایان تصریح کرد: حمایت و پشتیبانی از تولید‌کنندگان تحت پوشش بسیج سازندگی، استفاده از اساتید دانشگاه متخصص در امر کشاورزی و بهره‌مندی از کارشناسان ادارات دولتی مرتبط با جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدت و تجارت و آموزش‌های ضمن خدمت توسط اموزشگاه‌های فنی حرفه‌ای از دیگر اقدامات بسیج سازندگی استان اصفهان در امر اجرای اقتصاد مقاومتی و مردمی کردن اقتصاد محسوب می‌شود.

انتهای پیام/63030/ل40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول