اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد همدان:

گویش همدانی در برنامه‌های طنز صدا و سیما استفاده نشود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان گفت: صحبت‌های نغز همدانی جایگزین برنامه‌های طنز صدا و سیمای همدان شود.

گویش همدانی در برنامه‌های طنز صدا و سیما استفاده نشود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سعید جامه بزرگ شامگاه سه‌شنبه‌ در برنامه «شب صحبت یاران» و آئین نکوداشت علی‌اکبر محمودی‌وثاق با بیان اینکه محمودی وثاق استادی است که از کودکی با او بزرگ شدیم، افزود: به دنبال برگزاری این مراسم در دانشگاه آزاد بودیم اما به علت دوری راه و تدارک برنامه از سوی میراث فرهنگی در این برنامه سهیم شده و حضور یافتیم.

وی به ضرب‌المثل علم بهتر است یا ثروت اشاره کرد و گفت: امروز باید به این جمله طور دیگری نگاه کرد چرا که دانشمندانی با دست‌یابی به علوم و فنون هوا و فضا، فناوری نانو و فناوری هسته‌ای، ایران اسلامی کنونی را در برابر دشمنان مقاوم کرده‌اند.

رئیس دانشگاه آزاد همدان ادامه داد: امروز در فناوری نانو کشور ایران جزو 10 کشور برتر و در فناوری هسته‌ای بدون کمک بیگانه و کاملاً بومی سرآمد است و همدانی‌ها نیز با تقدیم یک شهید هسته‌ای در این فناوری سهیم هستند.

وی بزرگان عرصه‌های علم، فناوری، فرهنگی و هنر را از ارزش‌های این مرز و بوم دانست و گفت: بر این اساس دانشگاه آزاد نیز اقدام به جمع‌آوری نام مفاخر همدانی کرده تا عظمت شهر و استان همدان را بهتر نمایان سازد.

جامه‌بزرگ با تأکید بر رواج گویش همدانی اذعان کرد: صدا و سیمای همدان نباید از لهجه و گویش همدانی در برنامه‌های طنز استفاده کند بلکه باید از صحبت‌های نغز همدانی به جای طنز بهره گیرد.

وی در پایان بر استمرار چنین برنامه‌هایی تأکید کرد و گفت: به عنوان یک همدانی به لهجه و گویش همدانی افتخار می‌کنم و بر رایج شدن آن تأکید دارم.

انتهای پیام/89003/ذ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول