اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی آبیک خبر داد

برداشت 14 هزار تن چغندر قند از مزارع آبیک

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک از برداشت 14 هزار تن چغندر قند از مزارع این شهرستان در سال جاری خبر داد.

برداشت 14 هزار تن چغندر قند از مزارع آبیک

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، بیژن لطفی امشب در همایش توسعه چغندرکاران شهرستان آبیک اظهار داشت: امسال 296 هکتار از اراضی شهرستان آبیک زیر کشت چغندر قند رفت که از این میزان سطح، 14 هزار تن چغندر قند برداشت شد.

وی افزود: با توجه به نزدیکی مزارع شهرستان آبیک به کارخانه قند، در فاصله زمانی کوتاه این محصول تبدیل به قند و شکر می‌شود.

این مسئول، محصول چغندر قند را بهترین الگو و جایگزین کشت اراضی زراعی ذکر کرد و ادامه داد: کشت این محصول سبب کاهش بیماری‌ها، آفات و علف‌های هرز از مزارع می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک، ارائه آموزش‌های نوین کشت چغندر قند به کشاورزان، آشنایی با برنامه‌های جدید کارخانجات قند، توسعه سطح زیر کشت چغندر قند و تعامل بیشتر کشاورزان با کارخانجات قند در زمینه کشت این محصول را از اهداف مهم برگزاری این همایش عنوان کرد و افزود: در این همایش تجلیل از چغندرکاران نمونه و تشویق کشاورزان به سمت کشت چغندر قند از برنامه‌های کارخانه قند بود که صورت گرفت.

لطفی اضافه کرد: دورترین روستا با کارخانه قند یزبر شهرستان آبیک 50 کیلومتر فاصله دارد؛ این در حالی است که از استان‌های دیگر نیز به این کارخانه چغندر تحویل می‌دهند.

وی تصریح کرد: کشت محصول ذرت در شهرستان آبیک اشباع شده است که می‌طلبد کشاورزان به سمت کشت چغندر قند سوق داده شوند.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک؛ در سال 80 یعنی 12 سال پیش میزان سطح کشت چغندر قند در شهرستان آبیک 1651 هکتار بود.

انتهای پیام/77006/ذ20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول