اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اوباما تلفنی با کرزی گفت‌وگو کرد/آماده‌باش اوباما به پنتاگون برای خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان

رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه در تلاش برای متقاعد کردن همتای افغانش به امضای پیمان امنیتی با واشنگتن، تلفنی با وی گفت‌وگو کرد. وی در این تماس همچنین گفته است که پنتاگون خود را برای خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان آماده می‌کند.

اوباما تلفنی با کرزی گفت‌وگو کرد/آماده‌باش اوباما به پنتاگون برای خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کاخ سفید روز سه‌شنبه اعلام کرد «باراک اوباما» و «حامد کرزی» روسای جمهور آمریکا و افغانستان امروز در مورد پیمان امنیتی که اجازه می‌دهد نظامیان آمریکایی بعد از سال 2014 نیز در افغانستان بمانند، تلفنی گفت‌وگو کرده‌اند.

این اولین تماس تماس رسمی طرفین در هفت ماه اخیر به شمار می‌آید. آمریکا به شدت از خودداری کرزی از امضای پیمان امنیتی خشمگین است و بارها از وی خواسته تا این پیمان را پیش از انتخابات امضا کند. با این حال کرزی تصریح کرده است که رئیس‌جمهور بعدی باید در مورد این پیمان تصمیم‌گیری کند.

بنا بر اعلام کاخ سفید، اوباما در این تماس به کرزی اعلام کرده که از وزارت دفاع آمریکا خواسته است برای خروج نیروها از افغانستان در پایان سال 2014 آماده شود. در بیانیه کاخ سفید آمده است: «رئیس‌جمهور اوباما از پنتاگون خواسته است که اطمینان یابد آمادگی‌های لازم برای خروج کامل نیروها از افغانستان بعد از پایان سال 2014، وجود دارد.»

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول