اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور خبر داد

رسیدن تعداد بی‌سوادان در کشور به مرز صفر طی 2 سال آینده

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: طی دو سال آینده تعداد بی‌سوادان در کشور به مرز صفر می‌رسند.

رسیدن تعداد بی‌سوادان در کشور به مرز صفر طی 2 سال آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، علی باقرزاده عصر امروز در جمع خبرنگاران گفت: طبق نتایج سرشماری سال 90 در گروه سنی 6 سال و بالاتر 67 میلیون و 681 هزار نفر جمعیت داریم که از این جمعیت 57 میلیون و 361 هزار نفر باسواد و 9 میلیون و 719 هزار نفر خود را بی‌سواد ثبت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه حدود 600 هزار نفر هم وضعیت سواد خود را تعیین نکرده‌اند، یادآور شد: در گروه سنی 10 تا 49 سال حدود 50 میلیون و 845 هزار نفر جمعیت داریم که 47 میلیون نفر آنها باسواد هستند و 3 میلیون و 456 هزار نفر بی‌سواد ثبت شده و وضعیت 381 هزار دیگر مشخص نیست.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور خاطرنشان کرد: این تعداد بی‌سواد 6,8درصد جمعیت گروه سنی 10 تا 45 سال را شامل می‌شوند.

وی با بیان اینکه برنامه داریم که طی دوسال آینده تعداد بی‌سوادان را در کشور به مرز صفر برسانیم، تصریح کرد: در زمینه شناسایی بی‌سوادان طی دو سال نسبت به پالایش این افراد اقداماتی صورت گرفته است.

باقرزاده با بیان اینکه بخشی از افراد بیسواد آموزش‌پذیر نیستند، عنوان کرد: در این زمینه مدیران آموزش و پرورش و مسئولان سوادآموزی استان‌ها آموزش می‌بینند و این دوره‌ها در راستای همسویی و هم افزایی به منظور اجرای سیاست‌ها در این حوزه است.

وی در پایان از تهیه بانک اطلاعاتی افراد بیسواد خبر داد و متذکر شد: از جمله برنامه‌های این سازمان، همکاری با ادارات زندان‌ها، کمیته امداد، بسیج، روستائیان و عشایر، اصلاح ساختار آموزشی، برنامه درسی و تغییر کتاب‌های درسی مورد استفاده سوادآموزان و ... است.

انتهای پیام/2304/ذ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول