اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز:

اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی در کشور مستلزم توسعه بیشتر تولید است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت: اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی در کشور مستلزم توسعه بیشتر تولید است.

اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی در کشور مستلزم توسعه بیشتر تولید است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، مسعود کریمی عصر امروز در نخستین همایش بسیج مهندسان کشاورزی و منابع طبیعی و محیط زیست استان البرز در کرج اظهار داشت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که چرخه‌های تولید بیش از پیش فعال شود و عرصه تولید در کشور رونق بیشتری را به خود بگیرد.

وی ادامه داد: مهندسان در حوزه کشاورزی باید از نزدیک با فعالیت‌های دامپروری و مزارع آشنا شوند و در این حوزه با مشکلات آنان روبه‌رو شوند.

این مسئول با بیان این که فعالیت عملی مهندسان می‌تواند ما را در تولیدات بهتر یاری دهد و به سمت خودکفایی بیشتر برساند،‌ خاطرنشان کرد: تا کنون در کشور پارک‌های علمی و فناوری زیادی در بخش کشاورزی ایجاد شده است اما هر چند که پارک‌ها علمی و فناوری در کشور ایجاد شده است اما یافته‌های علمی در آنها مغفول مانده است.

کریمی در بخشی دیگر از سخنان خود با تأکید بر این که یکی از مهمترین دغدغه‌های ما بحث کاهش مصرف سموم کشاورزی است ادامه داد: مهندسان ما باید برای کاهش این مهم برنامه‌ریزی کرده و لزوم کاهش مصرف سموم را در بین کشاورزان نیز نهادینه کنند.

وی کیفیت تولید، ارتقای بسته‌بندی و رعایت استانداردها را مهمترین عامل موفقیت در حوزه کشاورزی عنوان کرد.

در ادامه این مراسم مسئول حلقه صالحین بسیج مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و محیط زیست استان البرز نیز طی سخنانی بر توسعه بخش کشاورزی و رفع مشکلات این بخش تأکید کرد و افزود: باید هر چه در توان داریم در مسیر توسعه بخش کشاورزی به کار گیریم.

حجت الاسلام سیدهاشم مروج تصریح کرد: امروز ما در بخش کشاورزی با استانداردها تا حدودی فاصله داریم لذا باید با ارتقای علم و دانش خود در این زمینه کشاورزی را نیز با رونق همراه کنیم.

در ادامه این همایش همچنین رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان البرز،‌ هر چند که صنعت کشاورزی کشور امروز همگام با کشورهای توسعه یافته در حال پیشرفت است اما عدم مدیریت صحیح تا کنون نتوانسته ما را به نقطه مطلوب در این زمینه برساند.

حمیدرضا پویان تأکید کرد: باید از تکثرگرایی و موازی کاری در این بخش جلوگیری کرد.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز از دیگر میهمانان این همایش بود که طی سخنانی اظهار داشت: خوشبختانه ایران اسلامی با گذشت 35 سال از عمر پربرکت خود توانسته به موفقیت‌های بسیاری در عرصه‌های گوناگون دست پیدا کند.

بهرام حسینی مطلق تأکید کرد: ما با تلاش بیشتر هر روز یک گام به سمت جلو برخواهیم داشت و به خودکفایی بیشتر در زمینه‌های مختلف دست پیدا خواهیم کرد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان این که در مذاکرات ژنو یک گام به سمت پیروزی و رسوایی استکبار پیش خواهیم رفت افزود: امروز دیگر چهره استکبار جهانی برای همگان مشخص شده است.

این مسئول ادامه داد: استکبار جهانی در مذاکرات ژنو هم صداقت به خرج نداد و هر بار با سوژه‌ای تحریم‌هایی را برای ایران مطرح کرد.

حسینی مطلق با بیان این که با این وضعیت ما نمی‌توانیم با استکبار جهانی سازش داشته باشیم، گفت: این تقابل همواره وجود دارد لذا با گذشت 35 سال از عمر پربرکت انقلاب تحریم‌های دشمنان هیچ تأثیری در روند این انقلاب نداشته و دشمنان نتوانسته‌اند به اهداف خود برسند.

پنجم اسفند ماه روز بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی در ایران روز مهندس نامگذاری شده است.

انتهای پیام/2302/ک40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول