اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دفتر نظارت همگانی بازرسی خراسان شمالی مطرح کرد

اسفند ماه آخرین مهلت بررسی لایحه بودجه شهرداری‌های خراسان شمالی

مسئول دفتر نظارت همگانی بازرسی خراسان شمالی گفت: اوایل اسفند ماه آخرین مهلت بررسی لایحه بودجه شهرداری‌هاست.

اسفند ماه آخرین مهلت بررسی لایحه بودجه شهرداری‌های خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، گل‌محمد الهی بعد از ظهر امروز در نشست با اعضای شورای اسلامی آشخانه تصریح کرد: شهرداری‌ها موظف هستند تا قبل از این زمان لایحه بودجه خود را به شورای اسلامی شهرها برای بررسی ارائه کنند.

وی با تاکید بر اینکه اگر رشدی در بودجه وجود دارد بایستی در قالب فصل‌های مختلف مشخص شود، تصریح کرد: آشخانه به عنوان مرکز مانه و سملقان ظرفیت‌های خوبی برای افزایش بودجه و تحقق بودجه دارد.

الهی با بیان اینکه شهرداری‌ها 34 وظیفه و مأموریت را دارند، گفت: مواد 3، 8، 11، 13، 17 تا 19 قانون شوراها بر اصل نظارتی شوراها تاکید دارند.

وی ضمن تاکید بر ایستادگی اعضای شورای اسلامی در مقابل خواسته‌های غیرقانونی برخی افراد و یا بعضاً دستگاه‌ها افزود: اجازه نداریم زمین شهرداری را به صورت رایگان به دستگاه‌ها اهدا کنیم، این‌ها اساساً قانونی نیست.

* بذل و بخشش 40 قطعه زمین توسط یکی از شهرداری‌های خراسان شمالی

الهی به بذل و بخشش یکی از شهرداری‌های خراسان شمالی نسبت به 40 فقره زمین به دستگاه‌ها اشاره کرد و گفت: این شهرداری با آب و تاب این را به عنوان عملکرد خود قلمداد کرده بود که قانونا خلاف است.

وی اظهار کرد: ما حق نداریم تا آنچه که متعلق به مردم و شهر بوده را به صورت هبه و یا رایگان در اختیار دستگاه‌ها قرار دهیم.

این مسئول در بازرسی خراسان شمالی از شهرداری‌ها خواست تا ضمن ایستادگی در مقابل خواسته‌های نابجای برخی افراد موضوع را به بازرسی منتقل کنند.

* استعلام حراستی مدیران شهرداری قبل از انتصاب ضرورت دارد

الهی همچنین خواستار استعلام حراستی مدیران مجموعه شهرداری قبل از انتصاب توسط حراست‌ها شد.

وی افزود: بعضاً مواردی وجود داشته که استعلام نشده و بعدها شهرداری‌ها با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده‌اند.

این مسئول در بازرسی خراسان شمالی اظهار کرد: همه انتصابات در شهرداری می‌بایست بر مدار قانون انجام شده تا مشکل ساز نشود.

وی هرگونه سفر خارجی مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر را ممنوع خواند و گفت: این سفرها بایستی با اجازه وزارت کشور صورت بگیرد.

الهی ثبت اموال شهرداری‌ها به عنوان حقوق بیت‌المال را در دفاتر مربوطه مورد تاکید قرار داد و افزود: تمامی دارایی‌ها و امکانات شهرداری‌ها بایستی در این دفاتر ثبت و ضبط شود.

وی همچنین خواستار تقسیط‌های بلند مدت بدهی‌های شهروندان به شهرداری‌ها در قالب تقسیط تا 72 ماهه هم شد و گفت: این ظرفیتی بوده که در قانون پیش‌بینی شده و اگر مطالبات شهرداری‌ها از مردم درست تقسیط شود، بازگشت آن نیز تضمین شده خواهد بود.

الهی اظهار کرد: مواردی وجود دارد که به خاطر تقسیط‌های کوتاه مدت و با وجود دریافت چک از بدهکاران به شهرداری لیکن حساب آن‌ها خالی بوده و مشکلی را حل نکرده است از این رو با تقسیط‌های بلند مدت و مطابق با قانون می‌توان به بازگشت مطالبات به حساب شهرداری امیدوارتر بود.

انتهای پیام/63002/ش40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول