اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل:

«کشتی» با روح فتوت ایرانیان عجین شده است

فرماندار اردبیل گفت: ورزش کشتی با روح و جان ایرانیان به عنوان یک روحیه جوانمردی و فتوت عجین شده و گسستی غیرممکن پیدا کرده است.

«کشتی» با روح فتوت ایرانیان عجین شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جواد زنجانی عصر امروز در مراسم تجلیل از برترین‌های کشتی، مربیان و پیشکسوتان این رشته در خانه کشتی اردبیل اظهار داشت: کشتی تنها رشته‌ای است که در آن می‌توان اصالت‌ها، ‌باورهای اعتقادی، دینی و ارزشی را پیدا کرده و روز به روز بتوان روح اخوت، جوانمردی و فتوت همراه با گذشت، اتحاد و انسجام را به خوبی مشاهده کرد.

وی تصریح کرد: کشتی یکی از رشته‌های اصیل در کشور و اردبیل است که در گذشته قهرمانان و پهلوانان بی‌شماری را در این رشته پرورش داده و تقدیم جامعه کرده است.

زنجانی در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: کشتی از رشته‌های مدال‌آور عرصه‌های جهانی، ‌بین‌المللی و المپیک محسوب می‌شود لذا توجه بیشتر به این رشته پرطرفدار ضروری است.

این مسئول به وجود روح تدین و دینداری در کشتی ورزش پهلوانی و قهرمانی اشاره کرد و ادامه داد: از دیرباز قهرمانان و پهلوانان این خطه در عرصه‌های مختلف ورزشی حضور داشته و در رشته کشتی نیز توانسته‌اند افتخارات ملی و جهانی بی‌شماری را به دست آورند.

وی اضافه کرد: کشتی از آن جهت که در کنار سلامتی روح و جسم به تقویت روح دینداری و تدین کمک می‌کند در بین مردم دارای جایگاه است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار اردبیل بیان کرد: ما هر چقدر در رشته‌های ورزشی به ویژه کشتی سرمایه‌گذاری کنیم قطعاً نتیجه آن را در سلامت روح و جسم افراد جامعه شاهد می‌شویم و این بزرگترین مزیت برای یک نظام و جامعه در مسیر توسعه است.

رئیس شورای اداری شهرستان اردبیل یادآور شد: دولت تدبیر و امید از ورزش، قهرمانان، پهلوانان و پیشکسوتان حمایت جدی را انجام می‌دهد و تمام سعی و کوشش بر این است تا ورزش به یک بستر توسعه و ترقی واقعی تبدیل شود.

در این مراسم از 40 نفر از قهرمانان و دعوت‌شدگان به تیم‌های ملی، 41 مربی، 25 داور، 15 پیشکسوت، رؤسای 11 هیئت کشتی شهرستان‌ها و فعالان رسانه‌ای با اهدا هدایایی تجلیل شد.

در این مراسم که جمعی از مسئولان به ویژه مدیرکل ورزش و جوانان، شهردار و رئیس هیئت کشتی استان اردبیل حضور داشتند از 122 نفر قهرمان، مربی، داور و پیشکسوت کشتی استان اردبیل تجلیل شد.

انتهای پیام/62007/ک30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول