اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد استان لرستان خبر داد

برگزاری 400 کارگاه آموزشی در لرستان

مدیرکل کمیته امداد استان لرستان گفت: طرح نظام جامع فرهنگی تربیتی خانواده در قالب تعداد 400 کارگاه آموزشی برای مددجویان برگزار شده است.

برگزاری 400 کارگاه آموزشی در لرستان

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، ولی‌الله منتظری ظهر امروز در همایش علم‌آموزی و سبک زندگی دینی در خرم‌آباد که با حضور رئیس نهضت سوادآموزی کشور برگزار شد، با اشاره به اینکه یکی از رویکردهای کاری امداد رویکرد توانمندسازی فرهنگی است، گفت: در این رابطه با اجرای طرح نظام جامع فرهنگی تربیتی خانواده در زمینه‌های اقتصادی، احکام، اخلاق، نماز، پیشگیری از اعتیاد، آموزش مهارت‌های زندگی، بهداشت و.. مددجویان آموزش‌های لازم را دیده‌اند.

وی اظهار داشت: طرح نظام جامع فرهنگی تربیتی خانواده در قالب تعداد 400 کارگاه آموزشی برای مددجویان برگزار شده است.

این مسئول گفت: همچنین در بحث غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان تعداد 10هزار نفر از این مددجویان در‌ فعالیت‌های فرهنگی در کانون‌های تابستانی این استان حضور داشته‌اند.

منتظری یادآور شد: امسال در بحث اعزام این دانش‌آموزان به اردوها تعداد 3 هزار و 200 نفر به اردو‌های تفریحی و زیارتی اعزام شده‌اند.

وی افزود: در بحث مشاوره‌های فردی و گروهی در زمینه‌های مختلف طی 9 ماهه گذشته از سال جاری تعداد 22 هزار و 669 نفر از این آموزش‌ها استفاده کرده‌اند و در بحث آموزش مسائل اعتقادی، فرهنگی و دینی تعداد 30 هزار و 884 نفر آموزش دیده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد استان لرستان گفت: در بحث مشاوره‌های ازدواج از سال 87 تا سال 90 تعداد 19 هزار و 984 فقره ازدواج به ثبت رسیده است که از این تعداد 318 مورد منجر به طلاق شده است و این نشان دهنده تاثیر این آموزش‌ها بوده است.

وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر تعداد 7 هزار و 33 دانشجو تحت حمایت‌های فرهنگی امداد این استان هستند که از این تعداد 286 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا، 105 نفر از این دانشجویان نخبه‌ هستند که در زمینه نخبه‌پروری رشد چهار برابری داشته‌ایم.

در ادامه علی عبدالهی رئیس هیئت داوران برگزاری این همایش اظهار داشت: تعداد 300 مقاله به دبیرخانه برگزاری این همایش ارسال شده که پس از بررسی‌های به عمل آمده بر اساس منابع رعایت چارچوب از نظر محتوا و مرتبط بودن با محوریت تحقیق که فرمایش‌های مقام معظم رهبری است، تعداد 10 مقاله برگزیده شده است.

همایش علم‌آموزی و سبک زندگی دینی در محل سالن اجتماعات اداره کل کمیته امداد استان لرستان برگزار شد.

انتهای پیام/85001/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول