اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته امداد دماوند خبر داد

ایجاد 2 کارگاره آموزش قالی‏بافی برای زنان سرپرست خانوار دماوند

رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان دماوند گفت: دو کارگاه آموزش قالی‏بافی ویژه زنان بی‌سرپرست و سرپرست خانوار در دماوند و رودهن راه‌اندازی شده است.

ایجاد 2 کارگاره آموزش قالی‏بافی برای زنان سرپرست خانوار دماوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، وحید زمان ظهر امروز در حاشیه جلسه کارگروه اقتصاد و اشتغال شهرستان دماوند در جمع خبرنگاران دماوند اظهار داشت: این کارگاه‌ها با هدف عمل به رویکرد بومی‌سازی تسهیلات اشتغال در شهرستان دماوند ایجاد شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان دماوند یکی از مشاغل بومی و پول‌ساز در شهرستان دماوند را قالی‌بافی و صنعت فرش و تابلوفرش معرفی کرد و افزود: ایجاد این اشتغال در شهرستان و در میان زنان سرپرست خانوار، علاوه بر درآمدزایی در منزل آنان را از گرفتار شدن به آسیب‌های اجتماعی باز می‌دارد.

زمان تصریح کرد: همچنین بومی‌نگری و بومی‌سازی تسهیلات مربوط به اشتغال باعث انحراف کمتر در طرح‌های خودکفایی می‌شود و درصد بسیار بالایی از تسهیلات دریافت شده، در جای خود صرف می‌شوند.

وی همچنین مشاغل بومی را از مشاغل پایدار در شهرستان دماوند خواند و گفت: بسیاری از دامداران و کشاورزان موفق شهرستان با دریافت تسهیلات اندکی از کمیته امداد یا هر نهاد دیگر فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و اکنون سهمی در تولید محصولات دامی و کشاورزی دارند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان دماوند به تمام ادارات ارائه‏‌دهنده تسهیلات اشتغال نیز توصیه کرد تا با نگاه و رویکرد بومی به طرح‌های اشتغال، در امر ایجاد مشاغل پایدار، کارآفرینی و اشتغال‌زایی کمک کنند.

انتهای پیام/2568/ن20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول