اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان خبر داد

برپایی 11 نمایشگاه بهاره در کردستان

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان گفت: در کل استان 11 نمایشگاه بهاره عرضه مستقیم کالا در قالب 887 غرفه فعالیت خواهند کرد.

برپایی 11 نمایشگاه بهاره در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بختیار خلیقی ظهر امروز در جلسه کمیسیون تنظیم بازار استان کردستان اظهار کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در راستای برخورداری از بازاری آرام و اجرای برنامه‌های خود 4 طرح را برای ایام پیش‌رو در دستور کار قرار داده است.

وی نخستین برنامه این سازمان را تأمین و ذخیره کالاهای اساسی عنوان کرد و افزود: با همکاری شرکت غله، یک‌هزار و 220 تن مرغ با قیمت 6 هزار و 500 تومان ذخیره‌سازی شده است.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان، میزان ذخیره گوشت قرمز منجمد را 121 تن و قیمت آن را 18 هزار و 800 تومان ذکر کرد.

خلیقی با اشاره به ذخیره 4 هزار و 83 تنی انواع برنج در استان، میزان ذخیره روغن مایع و جامد را 550 تن، حبوبات 277 تن، کنجاله سویا 5 هزار و 527 تن، ذرت 10 هزار و 569 تن، جو 2 هزار و 83 تن و پودر شوینده را 3 هزار و 500 کارتن عنوان کرد.

وی افزود: علاوه بر این موارد درخواست برخی اقلام دیگر از جمله برنج تایلندی به میزان 150 تن، شکر 2 هزار و 500 تن، روغن یک‌هزار تن و گوشت قرمز و منجمد را ارائه کرده‌ایم.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان دومین طرح در دستور کار را ذخیره میوه و مرکبات پایان سال بیان کرد و ادامه داد: میزان نیاز استان به سیب درختی 500 تن و پرتقال 800 تن بوده که به ترتیب از استان‌های آذربایجان‌غربی و مازندارن تهیه می‌شود.

خلیقی تعداد مراکز عرضه میوه در سنندج را 19 مرکز اعلام کرد و افزود: در مجموع تمامی شهرستان‌های استان، 92 مرکز برای عرضه میوه و مرکبات پایان سال در نظر گرفته شده است.

وی زمان عرضه این میوه‌ها را از تاریخ 23 اسفندماه سال‌جاری لغایت 13 فروردین‌ماه سال 93 عنوان کرد و ادامه داد: 70 درصد میوه‌ها قبل از عید و مابقی پس از عید نوروز توزیع خواهد شد.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان سومین طرح را برپایی نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا نام برد و تصریح کرد: در کل استان 11 نمایشگاه در قالب 887 غرفه فعالیت خواهند کرد.

خلیقی اهداف برپایی این نمایشگاه‌ها را دسترسی شهروندان به کالاهای مورد نیاز پایان سال، کمک به اقشار آسیب‌پذیر و کاهش قیمت‌ها در این ایام عنوان کرد.

وی با اشاره به برپایی دو نمایشگاه عرضه مستقیم کالای بهاره در شهر سنندج، یکی از آنها را نمایشگاه دائمی این شهر با 123 غرفه و دیگری را نمایشگاه تعاون روستایی با 90 غرفه ذکر کرد.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان با اشاره به اینکه تنها در شهرستان‌های سروآباد و کامیاران برپایی این نمایشگاه‌ها تدارک دیده نشده بود، اظهار کرد: ظرف 5 روز آینده در این شهرستان‌ها نیز نمایشگاه برپا می‌شود.

خلیقی با اشاره به اینکه کالاهای عرضه شده در نمایشگاه‌های بهاره از تولیدات داخلی است، خاطرنشان کرد: اقلام موجود در غرفه‌ها 10 تا 15 درصد زیر قیمت بازار خواهد بود؛ ضمن آن‌ که در هر نمایشگاه 10 غرفه رایگان برای بخش تولید کالاهای اساسی در نظر گرفته شده است.

وی چهارمین طرح در دستور کار این سازمان را تشدید کنترل و نظارت بر بازار نام برد و اضافه کرد: طرح ویژه نظارتی هر سال از 15 اسفندماه لغایت 15 فروردین‌ماه سال بعد به منظور جلوگیری از افزایش قیمت‌ها اجرا می‌شود.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان در پایان گفت: نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا در سنندج از 15 تا 27 اسفند‌ماه و در شهرستان‌ها به صورت شناور از پنجم تا 27 اسفندماه دایر می‌شود.

انتهای پیام/79012/ز40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول