اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ظهر امروز

معاون عمرانی استاندار لرستان از پروژه احیای باغ گلستان خرم‌آباد بازدید کرد

معاون عمرانی استاندار لرستان از پروژه احیای باغ گلستان خرم‌آباد بازدید کرد.

معاون عمرانی استاندار لرستان از پروژه احیای باغ گلستان خرم‌آباد بازدید کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، مجید کیانپور معاون عمرانی استانداری لرستان به همراه سیدقاسم قربانی مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان لرستان از محل پروژه احیای باغ گلستان بازدید کردند.

در این بازدید مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان گفت: فاز اول این پروژه اواخر اسفندماه به پایان می‌رسد و گردشگران نوروزی شاهد احیای این باغ پس از 63 سال هستند.

مجید کیانپور نیز خواستار تسریع پروژه در راستای خدمات‌دهی هرچه بهتر به مسافران نوروزی شد.

* بزرگترین بازارچه دائمی صنایع دستی در غرب کشور در خرم‌آباد

در ادامه مدیرکل از احداث بزرگترین بازارچه دائمی صنایع دستی در غرب کشور خبر داد و گفت: بنای سربازخانه در دوره پهلوی اول ساخته شده و بنام سربازخانه قدیم معروف است که یکی از بناهای ارزنده و فاخر دوره پهلوی در سطح کشور است.

قاسم قربانی افزود: این بنای فاخر با مساحت 1600 متر در دو طبقه طراحی شده است.

قربانی گفت: طبقه دوم سربازخانه، برای بازارچه دائمی صنایع دستی استان لرستان که یکی از بازارچه‌های بزرگ غرب کشور است، در نظر گرفته شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان گفت: تا این لحظه 2 میلیارد تومان برای این طبقه هزینه شده و برای تکمیل و بهره‌برداری نهایی آن، 400 میلیون تومان دیگر اعتبار نیاز است.

وی افزود: تلاش ما بر این است که بازارچه دائمی صنایع دستی استان لرستان برای صنعتگران چیره‌دست استان لرستان در شش ماه اول سال 93 به بهره‌برداری برسد.

قربانی تصریح کرد: طبقه اول این بنا که برای نخستین موزه مفرغ و آثار تاریخی استان لرستان در نظر گرفته شده، نیاز به 2 میلیارد تومان اعتبار دارد که امید است، در سال 93 به بهره‌برداری برسد.

قربانی افزود: ما در لرستان بیش از 10 هزار شیء شناسنامه دار داریم که این خود یکی از افتخارات لرستان در سطح کشور است و برای نمایش و نگهداری این اشیاء نیاز به محلی داریم که بتوانیم آنها را به نحو احسن به نمایش بگذاریم.

وی در ادامه تصریح کرد: پس از افتتاح این موزه، از قلعه فلک‌الافلاک که در فهرست موقت جهانی به ثبت رسیده است، صرفا جهت بازدید بنای آن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/2304/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول