اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علم‌الهدی:

فقدان پدافند فرهنگی چالش اصلی برنامه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی است

امام جمعه مشهد گفت: یکی از مشکلاتی که در عرصه فرهنگ وجود دارد مسئله پدافند فرهنگی است، چرا که اگر مطالعه، برنامه‌ریزی و کار وجود داشته باشد اما این پدافند نباشد، موفق نمی‌شویم.

فقدان پدافند فرهنگی چالش اصلی برنامه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در دیدار فعالان جبهه فکری فرهنگی انقلاب اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: محور اقدامات و فعالیت‌های این جبهه باید تجمع اصحاب حق به عنوان یک راهبرد اساسی و فکری و مسیر اصلی حرکت این جبهه باشد.

وی ادامه داد: تمام افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند باید با لحاظ سلامت نفس مجتمع شده تا بتوانند برنامه‌های خود را اجرایی کنند؛ بر این اساس اگر به کارهای اجرایی تکیه شود ولی این جهت مغفول بماند، به جایی نمی‌رسد و نقض غرض است.

علم‌الهدی خاطرنشان کرد: این اقدام و هماهنگ کردن فعالان فرهنگی زیر یک پرچم واحد، راهکار خاص خود را می‌طلبد که باید برای آن فکر کرد.

امام جمعه مشهد با اشاره به شیوه پیامبر اکرم (ص) تصریح کرد: کار این ستاد باید همانند شیوه کاری پیغمبر باشد یعنی دنبال هماهنگی و اجرا برود نه اینکه منتظر بماند تا دیگران بیایند.

علم‌الهدی با بیان اینکه مسائل سیاسی با مسائل فرهنگی گره خورده و نمی‌توان آنها را از هم تفکیک کرد، به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر خودی و غیرخودی بودن افراد و جریان‌ها و اختلاف سلیقه اشاره کرد و افزود: این مسئله امری عادی است که باید توجه‌ و ملاک، خودی بودن افراد باشد لیکن اختلاف سلیقه در همه فعالیت‌ها وجود دارد و ما باید این را در نظر داشته باشیم که فعالان فرهنگی خودی با سلیقه‌های مختلف را جذب کنیم.

امام جمعه مشهد در مورد کارگروه‌های تشکیل شده در این ستاد اضافه کرد: این کارگروه‌ها باید در جهت تجمیع اصحاب و اهل حق حرکت کرده و نسبت به همه مسائل فرهنگی که در جامعه اتفاق می‌افتد قدرت تجزیه و تحلیل داشته باشند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در زمینه سبک زندگی اسلامی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب سبک زندگی اسلامی را در دو بخش ابزاری و متنی عنوان کردند که بنده فقط در بخش ابزاری مدت شش ماه در خطبه‌های نماز جمعه صحبت کردم که قابلیت بازنشر و بازخوانی دارد.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: کار کارگروه‌های زیرمجموعه این جبهه باید توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب، بررسی و تحلیل آنها و در نهایت تدوین راهکار اجرایی و عملیاتی باشد.

علم‌الهدی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که در عرصه فرهنگ وجود دارد مسئله پدافند فرهنگی است، چرا که اگر مطالعه، برنامه‌ریزی و کار وجود داشته باشد اما این پدافند نباشد، موفق نمی‌شویم و یکی از مشکلات فعلی دستگاه‌های فرهنگی نیز فقدان همین پدافند است.

به گفته وی، رهبر معظم انقلاب در سه مقطع تعابیر تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی را به کار بردند که ما در تمام آنها نیازمند دفاع و پدافند هستیم.

وی ادامه داد: به طور مثال در مسئله حجاب پدافند فرهنگی در این حوزه جلوگیری از گسترش حجاب نیست، بلکه باید فرهنگ‌سازی و مقابله شود تا بی‌حجابی و بدحجابی رواج پیدا نکند.

امام جمعه مشهد گفت: اگر در حوزه پدافند فرهنگی با شکست روبه‌رو شویم در همه کارهای فرهنگی شکست خواهیم خورد.

انتهای پیام/2202/ز40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول