اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه پزشکی بیرجند تأکید کرد

گسترده کردن صندوق حمایت از پژوهشگران

مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی‌ فقیه در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با تأکید بر گسترده کردن صندوق حمایت از پژوهشگران، گفت: باید از اموری که ارزش ندارد بکاهیم و این هزینه را به پژوهش‌ها اختصاص دهیم.

گسترده کردن صندوق حمایت از پژوهشگران

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام سیدحسن سیدی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه نهمین همایش پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی شرق کشور اظهار داشت: در قرآن کریم و در آیات زیادی به علم و علم‌آموزی اشاره شده است.

وی تصریح کرد: بعد از گذشت 35 سال از پیروزی انقلاب اسلامی به استقلال نیاز داریم و باید مملکت خود را خودمان بسازیم.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به هجمه‌های سنگین در اوایل ظهور انقلاب اسلامی به ایران، ادامه داد: دولت‌های استکبار با وارد کردن این هجمه‌ها می‌خواستند تا ما نتوانیم روی پای خود بایستیم.

سیدی اضافه کرد: اما بر خلاف تصور آن‌ها ما توانستیم در طول هشت سال یک جنگ بی‌نظیر را اداره کنیم و رهبری امام خمینی(ره) و پشتوانه مردم به ویژه جوانان سبب شد که ملت ایران در این جنگ به پیروزی برسد.

وی با تاکید بر اینکه در آن زمان عرصه، عرصه سلاح و جنگ بوده، متذکر شد: اما امروز با تغییر جبهه، عرصه عوض شده و قدرت قلم معیار پیروزی و شکست است.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به مقوله اخلاق در حوزه پژوهش و اهمیت آن از منظر قرآن و روایات اشاره کرد و افزود: طبق فرمایشات قرآن کریم اگر کسی عاشقانه و خالصانه در عرصه پژوهش و تحقیق قدم بردارد، اجرش با جهاد فی سبیل‌الله یکی است.

سیدی ادامه داد: همچنین پیامبر اکرم(ص) در یک‌هزار و چهارصد سال پیش وعده داده که زمانی مردانی از پارس برمی‌خیزند که اگر علم در ثریا باشد به دنبال آن می‌روند.

مسئولان به امور پژوهشگران رسیدگی کنند

وی داشتن انگیزه الهی، احترام به پژوهشگران، اخلاص در علم، شهامت و شجاعت، روحیه حقیقت‌جویی، پژوهش گروهی، پرهیز از شهرت طلبی و رعایت اولویت‌ها را از مهم‌ترین نکات اخلاقی اسلام در حوزه پژوهش عنوان کرد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه وعده‌های مسئولان به پژوهشگران در سطح کشور بیشتر در حد شعار بوده، از همه مسئولان خواست تا به امور پژوهشگران رسیدگی کنند.

سیدی با تأکید بر گسترده کردن صندوق حمایت از پژوهشگران، متذکر شد: باید از اموری که ارزش ندارد بکاهیم و این هزینه را به پژوهش‌ها اختصاص دهیم.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: پژوهشگران نیز باید در تحقیقات خود حرمت افراد را رعایت و پژوهش‌های اخلاقی را مد نظر قرار دهند و در استفاده از بودجه و وسایل نیز نهایت دقت را داشته باشند.

انتهای پیام/69022/ن30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول