اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد اصفهان خبر داد

ایجاد بیش از 12 هزار فرصت شغلی برای مددجویان اصفهانی

مدیر کل کمیته امداد استان اصفهان گفت:در 11 ماهه گذشته 12 هزار و 644 فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد استان اصفهان فراهم شده است که 9 هزار و 689 مورد از طریق پرداخت تسهیلات بوده است.

ایجاد بیش از 12 هزار فرصت شغلی برای مددجویان اصفهانی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مهدی مجلس‌آراء ظهر امروز در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در بحث مشارکت‌های مردمی موفقیت‌های خوبی داشته‌ایم، اظهار کرد: امروز کمیته امداد در راستای عزت‌مندی خانواده‌های زیرپوشش تغییر و تحولاتی را در سیستم کمک به خانواده محرومان ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه این نهاد با بسته آموزشی و حمایتی خود توانسته گام‌های خوبی برای توانمندی مددجویان بردارد افزود: گسترش آموزش فنی و حرفه‌ای، حمایت دانش‌آموزان تحت حمایت، آموزش مهارت‌های زندگی زنان سرپرست خانوار، و حمایت بیشتر ایتام، رفع مشکل مسکن بیمه تامین اجتماعی زنان خانوار و خوداتکایی خانواده‌های زیرپوشش از مهمترین اهداف جامع کمیته امداد برای محرومیت بوده است.

مدیر کل کمیته امداد  استان اصفهان با تاکید به این نکته که کمیته امداد در بحث سلامت و اشتغال و نیز توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش نگاه ویژه‌ای داشته است، تصریح کرد: بسیاری از خانواده‌ها با خودکفایی از گردونه کمیته امداد خارج شده‌اند چراکه مشکل برخی فقط اشتغال و رفع مسائل حقوقی بوده است که از طریق انجمن وکلای نیکوکار انجام شده است.

وی به اشتغال مددجویان کمیته امداد اشاره کرد و افزود در 11 ماهه گذشته 12 هزار و 644 فرصت شغلی برای مددجویان فراهم شده است که 9 هزار و 689 مورد تسهیلات و بقیه از طریق کاریابی مشغول به کار شدند که در این مدت 11 ماهه 3 هزار و 44 نفر به کاریابی معرفی شده‌اند.

مجلس‌آرا اضافه کرد: برای 9 هزار و 686 نفر از مددجویان متقاضی 62 میلیارد و 200 میلیون تومان هزینه شده است که 50 میلیارد تومان آن از طریق وام بانکی بوده است.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد استان اصفهان در جذب اعتبارات بانکی رتبه نخست را در کشور دارد گفت: 110 میلیارد تومان این اعتبار از طریق قرض‌الحسنه سرمایه‌گذاری و پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد  استان اصفهان به 13 هزار و 990 آموزش کوتاه مدت و بلند مدت خانواده‌های تحت پوشش اشاره کرد و افزود برای یک هزار دانش‌آموز مقطع دبیرستان که آموزش فنی دیده‌اند 680 میلیون تومان هزینه شده است. در حوزه فرهنگی 12 هزار و 831 دانش‌آموز تحت پوشش داریم که 188 هزار نفر تحت حمایت در غالب 90 هزار خانوار هستند.

مجلس‌آرا به 4 هزار و 678 دانشجوی تحت پوشش اشاره کرد و افزود: در این 11 ماهه 1 میلیارد و 608 میلیون تومان هزینه در سرفصل‌های پوشاک و کمک‌هزینه تحصیلی برای دانشجویان هزینه شده است.

* پرداخت 3 هزار و 535 نفر کمک هزینه جهیزیه به نوعروسان

وی، هزینه آموزش و خوابگاه دانش‌آموزی را یک میلیارد و 600 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: 350 میلیارد تومان در بخش فرهنگی هزینه شده که نسبت به سال گذشته 10 درصد رشد داشته است.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان اضافه کرد: در بخش مددکاری و حمایت امسال با وجود مشکلات و اعتبارات بخش دولتی سه هزار و 100 فقره جهیزیه‌بگیر پشت نوبت داشتیم که کمک خوبی در این زمینه جذب و به سه هزار و 535 نفر کمک جهیزیه پرداخت شد که   این میزان با اعتبار سه میلیارد و 100 میلیون تومانی انجام شده است.

این مسئول اضافه کرد: یک میلیارد و 220 میلون تومان از این اعتبار از بخش دولتی و مابقی کمک خیران   استان بوده است که در اختیار کمیته امداد گذاشته است.

مجلس‌آرا همچنین از خرید, ساخت و تعمیرات کلی یک هزار و 726 واحد مسکونی توسط کمیته امداد خبر داد و بیان داشت: زنان سرپرست خانوار و خانواده ایتام در اولویت خدمات مسکن هستند و   در این راستا 27 میلیارد و 540 میلیون تومان کمک بلاعوض صورت گرفته است.

* 19 هزار و 960 نفر از مددجویان کمیته امداد بیمه شده تأمین اجتماعی هستند

وی در ادامه به تأمین اجتماعی مددجویان و کسب رتبه نسخت استان اصفهان در بیمه زنان سرپرست خانوار زیر 50 سال اشاره کرد و عنوان داشت: 19 هزار و 960 نفر از مددجویان بیمه شده تأمین اجتماعی هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان تأکید کرد: سال گذشته 15 میلیارد تومان سرانه بیمه زنان سرپرست خانوار بوده است که   امسال این رقم 13 میلیارد تومان سرانه پرداختی بوده است.

این مسئول با بیان اینکه آمار ایتام امسال کاهش یافته است، بیان کرد: هشت هزار و 726 یتیم زیر 18 سال تحت پوشش کمیته امداد استان اصفهان هستند و طی 11 ماهه امسال حامیان 10 میلیارد و 200 میلیون تومان به ایتام کمک کرد‌ه‌اند.

* افزایش 500 درصدی حامیان کمیته امداد استان اصفهان

مجلس‌آرا با اشاره به طرح محسنین و کمک به خانواده‌های نیازمند و بیمار صعب‌العلاج، گفت: 308 حامی جز طرح محسنین هستند و دو هزار و 293 حامی نیز امسال به حامیان اضافه شدند که در این زمینه افزایش 500 درصدی داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 8 هزار حامی داشتیم، افزود: 41 هزار و 984 نفر نیز امسال به حامیان اضافه شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان اذعان داشت: سال گذشته هر یتیم تحت پوشش 75 هزار تومان توسط حامیان دریافت کرده‌ است.

* 20 هزار و 416 فقره وام با مبلغی معادل 31 میلیارد تومان پرداخت شده است

وی در خصوص بیمه درمانی نیز اظهار کرد: 58 هزار و 968 نفر دفترچه درمانی کمیته امداد دریافت کرده‌اند که هزینه این افراد در 11 ماهه امسال 50 میلیارد و 950 میلیون تومان شده است.

مجلس‌آرا با اشاره به صندوق قرض‌الحسنه کمیته امداد، عنوان داشت: این قرض‌الحسنه 70 میلیارد تومان سرمایه دارد که از این صندوق 57 هزار و 278 پرونده دریافت وام در جریان است که رقمی معادل 67 میلیارد و 200 میلیون تومان بوده است.

وی اضافه کرد: در سال جاری 20 هزار و 416 فقره وام را با مبلغی معادل 31 میلیارد تومان پرداخت شده است.

* 30 درصد هزینه کمک‌های کمیته امداد از مردم تأمین می‌شود

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان اصفهان با بیان اینکه 30 درصد از کل هزینه‌های کمیته امداد از محل کمک‌های مردم تأمین می‌شود، گفت: کمیته امداد امام خمینی از نظر شرعی و قانونی یک ریال هم از کمک‌های مردمی برای محرومان را نه تنها از کشور، بلکه از استان و شهرستان نیز خارج نمی‌کند و تمام آن برای محرومان همان شهرستان خرج می‌شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر 136 نخبه کشوری از بین دانش‌آموزان و دانشجویان تحت پوشش در استان اصفهان هستند.

* 520 هزار مشترک صندوق‌های خانگی در اصفهان

مجلس‌آرا با اشاره به اینکه در 11 ماهه سال جاری 17 میلیارد تومان از صندوق‌های صدقات در سطح استان جمع‌آوری شد که این عدد در سال گذشته 14 میلیارد و 300 میلیون تومان بود، بیان کرد: 22 هزار صندوق صدقات شهری و 520 هزار مشترک صندوق کوچک خانگی در سطح استان اصفهان وجود دارد.

وی در پایان اذعان داشت: سال گذشته 42 میلیارد و 500 میلیون تومان از محل زکات مردمی جمع‌آوری شد که این مقدار در سال جاری 62 میلیارد و 300 میلیون تومان بوده است که 20 میلیارد تومان افزایش داشته است.

انتهای پیام/63012/خ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول