اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور توسعه فضاهای سبز انجام می‌شود

ثبت‌نام طرح «هر خانه یک درخت» در کرج

روابط عمومی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج از آغاز ثبت‌نام طرح «هر خانه یک درخت» برای سومین سال متوالی در این کلانشهر خبر داد.

ثبت‌نام طرح «هر خانه یک درخت» در کرج

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج، در این زمینه بنرهای تبلیغاتی اکران شده است.

براساس این گزارش، با توجه به تأثیر طرح هر خانه یک درخت در سال‌های گذشته و اقبال عمومی و گسترده‌ای که از این طرح به عمل آمد، امسال همزمان با فرا رسیدن هفته درختکاری، برای سومین‌بار این طرح در کلانشهر کرج اجرا می‌شود.

آغاز این طرح همزمان با هفته درختکاری است و به طور قطع با حمایت مسئولان محلی از برد موثری برخوردار خواهد بود.

استفاده از فضاهای واقع در املاک شخصی علاوه بر توسعه سرانه فضای سبز شهری و آموزش مستقیم در خصوص کاشت و داشت نهال مزبور، کمک موثری به یکپارچگی سطح فضای سبز محسوب می‌شود.

استقبال خوب و گستردگی یکنواخت در مناطق شهر نشان از روند مثبت این طرح و بازخورد قابل اعتنای آن در میان مردم بوده که در آینده نزدیک می‌توان از آن به عنوان یکی از طرح‌های تاثیرگذار در افزایش سرانه فضای سبز یاد کرد.

طبق آمار، طی دو سال گذشته در راستای اجرای طرح هر خانه یک درخت از سوی این سازمان، حدود 15 هزار اصله نهال در منازل شهری مناطق 12گانه کلانشهر کرج غرس شد.

در این زمینه با احتساب فضای 9 مترمربعی برای هر نهال مساحتی بالغ بر 135 هزار مترمربع یعنی رقمی بیش از 13 هکتار به فضای سبز شهری افزوده شده است.

پراکندگی مناسب و یکنواخت در محدوده شهری، دخیل کردن شهروندان در هزینه‌های حفظ و نگهداری آن و استفاده از عرصه‌هایی که در اختیار شهرداری نیست و رقم قابل توجه‌ای که باید شهرداری برای در اختیار گرفتن زمین جهت توسعه فضای سبز هزینه می‌کرد، در اجرای این طرح در نظر گرفته شده است.

این گزارش شیوه ثبت‌نام در این طرح را علاوه بر روال سال‌های گذشته از طریق ارسال پیام کوتاه به سامانه پیامکی سازمان با شماره 10001147 اعلام کرده؛ همچنین متقاضیان می‌توانند امسال نیز به صورت حضوری به تکمیل فرم اقدام کنند که پس از تدوین اسامی متقاضیان، ارسال برای گروه‌های اجرایی و مراجعه به درب منازل ضمن کاشت نهال، آموزش‌های لازم برای حفظ و نگهداری نهال مذکور ارائه می‌شود.

در این زمینه شهروندان می‌توانند با ارسال عدد 15 به سامانه 10001147 در این طرح ثبت‌نام کنند.

انتهای پیام/2302/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول