اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه ستاد کنگره شهدا آبیک صورت گرفت

از قرائت وصیت‌نامه شهید آبیکی تا شهید 13 ساله جاویدالاثر

در جلسه ستاد کنگره شهدای شهرستان آبیک از شهید بهمن بیگ‌زاده، شهید جاوید‌الاثر 13 ساله سخن به میان آمد و وصیت‌نامه شهید علی محمددوست قرائت شد.

از قرائت وصیت‌نامه شهید آبیکی تا شهید 13 ساله جاویدالاثر

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، جلسه ستاد کنگره شهدای شهرستان آبیک امروز با حضور عبدالحسین داداشی فرماندار شهرستان آبیک، حمزه برین فرمانده سپاه ناحیه آبیک، حسن نظافتی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان آبیک، حجت‌الاسلام سید جلال حسینی رئیس اداره تبلیغات اسلامی، محمدحسین نصیری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرتضی طاهرخانی بخشدار بخش مرکزی و مسئولان دیگر این شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

کنگره شهدای شهرستان آبیک به منظور ترویج و تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت و جمع‌آوری آثار شهدا و تولید محصولات ماندگار فرهنگی و ادبی درصدد است گام‌های خوبی را در راستای شناخت شهدای این شهرستان بردارد.

جلسه ستاد کنگره شهدا که مرکز ثقل فعالیت‌های فرهنگی در خصوص شهدای عزیز است در شهرستان آبیک برگزار شد و مسئولان شهرستان آبیک در هر جایگاهی قول مساعد دادند که از ظرفیت‌های حقیقی و حقوقی خود برای تحقق اهداف کنگره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کنند.

* 70 درصد شهدای آبیک دارای وصیت‌نامه هستند

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان آبیک در این جلسه گفت: 70 درصد شهدا شهرستان آبیک دارای وصیت‌نامه بوده‌اند که این وصیت‌نامه‌ها به همراه نامه‌های دیگر شهدا که ویژه جبهه و جنگ بوده، جمع‌آوری شده و در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین نگهداری می‌شود.

حسن نظافتی افزود: جمع‌آوری آثار شهدا شهرستان آبیک اعم از عکس، نامه، وصیت‌نامه و دست‌نوشته در چند مرحله صورت گرفته و مشخصاتشان در سایت خط سرخ به همراه سه هزار شهید استان ثبت شده است، بنابر این خانواده‌ای وجود ندارد که چیزی از شهیدش باقی مانده باشد و اطلاعاتش در اختیار بنیاد نباشد.

وی ادامه داد: 10 سال پیش پرونده‌های فرهنگی 240 شهید شهرستان آبیک به بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین ارسال شده است و اکنون در اختیار این بنیاد است.

این مسئول تصریح کرد: در خصوص دو شهید به طور صد درصدی از سوی صدا و سیما مصاحبه شده و در خصوص دو دانشجوی شهید، کتاب به چاپ رسیده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان آبیک اضافه کرد: اصل مدارک و اسناد شهدا به دلیل اینکه از بین نروند در دست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین است و کپی مدارک و اسناد شهدا در اختیار خانواده‌هایشان قرار دارد.

نظافتی بیان کرد: سه سال پیش مدارک و اسناد همه جانبازان و آزادگان شهرستان آبیک اعم از آلبوم عکس جبهه، وصیت‌نامه و دست‌نوشته دراختیار بنیاد شهید وامور ایثارگران استان قزوین قرار گرفت و دفترچه خاطراتی از آنان چاپ شد.

* کنگره شهدا بزرگترین کار فرهنگی است

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک در این جلسه اظهار داشت: حفظ ارزش‌های دفاع مقدس و ترویج و بسط فرهنگ ایثار و شهادت از وظایف بسیار مهم همه مردم به ویژه دستگاه‌های فرهنگی است.

محمدحسین نصیری افزود: روح معنوی کار در ستاد کنگره شهدا باید عمقی، کاربردی و فرهنگی باشد تا بتوان فرهنگ ایثار و شهادت را به نحو احسن به نسل نوجوان و جوان انتقال داد.

وی ادامه داد: کار در ستاد کنگره شهدا نباید به برگزاری جلسات بسنده شود بلکه مسئولان باید در نشست‌های سه یا چهار نفره در راستای خط و مشی دادن به یکدیگر در پیشبرد اهداف ستاد گام بردارند.

این مسئول اذعان داشت: برای تسریع در کار ستاد کنگره شهدا باید از ظرفیت‌های هنرمندانه و خلاقانه هنرمندان شهرستان آبیک استفاده شود.

* تبلیغات اسلامی تمام قد در خدمت ستاد کنگره شهدا است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک نیز در این جلسه بیان کرد: شهدا با نثار بهترین سرمایه زندگی‌شان با خدا معامله کردند و به فرمایش قرآن کریم زنده هستند و در نزد پروردگارشان روزی می‌خورند.

حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی افزود: همان گونه که شهدا به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل رفتند و وظیفه و تکلیف خود را به نحو احسن انجام دادند، وظیفه همه آحاد جامعه است که در ارتقای سطح فرهنگ ایثار و شهادت و ازخود گذشتگی گام بردارند.

وی با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت کمی در جامعه کم‌رنگ شده است، اضافه کرد: با توجه به توصیه‌ها و فرمایشات بزرگان دین و امام راحل و مقام معظم رهبری مسئولان باید با تدابیر لازم در راستای نهادینه کردن فرهنگ ارزشی و معنوی شهادت در بین نسل نوجوان و جوان تلاش کنند که مدارس و دانشگاه‌ها بهترین مکان برای تحقق این مهم است.

این مسئول تصریح کرد: اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک تمام قد آمادگی خود را برای خدمت و کمک به ستاد کنگره شهدا اعلام می‌کند و در این زمینه می‌تواند از ظرفیت وجود هیئت‌های مذهبی، مداحان و روحانیون بهره گیرد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک نیز در این جلسه به شهدای شاخص دانش‌آموز اشاره کرد و گفت: شهید آموخت یکی از دانش‌آموزان آبیکی بود که به همراه پدرش به جبهه‌ رفته بود و همیشه در صف نظام جبهه، پسر جلوتر از پدر ایستاده بود و فلسفه این موضوع را نمی‌دانستیم تا اینکه متوجه شدیم در منطقه عملیاتی نخست پسر شهید می‌شود و سپس پدرش در آغوش یکدیگر به مقام رفیع شهادت دست می‌یابند.

احمد نوروزی افزود: گرچه سالی یک بار یادواره شهدای دانش‌آموزی و فرهنگی برگزار می‌شود ولی نباید به آن بسنده کرد و باید سه تا چهار بار در سال این یادواره برگزار شود چراکه شهدا نیازی به ما ندارند بلکه این دانش‌آموزان هستند که چون جنگ را ندیدند باید با شهدا بیشتر آشنا شده و انس بگیرند.

در این جلسه عکس‌هایی از شهید بهمن بیگ‌زاده شهید جاویدالاثر 13 ساله آبیکی و کوچک‌ترین شهید این شهرستان و گفت‌وگو با والدینش برای مسئولان پخش شد.

شهید بیگ‌زاده در 14 اسفند ماه سال 60 در عملیات فتح‌المبین دشت عباس جاویدالاثر شده است و خانواده‌اش 32 سال است که چشم انتظارش هستند.

مسئول فرهنگی سپاه ناحیه شهرستان آبیک در این جلسه بخشی از وصیت‌نامه شهید علی محمددوست از شهدای شهرستان آبیک را قرائت کرد.

در بخشی از این وصیت‌نامه آمده بود: برای اسلام عزیز و دفاع از مملکت اسلامی که نتیجه انقلابی بس عظیم رهبری امام است و برای دفاع از ناموس و لبیک‌گویی به هل من ناصر ینصرنی امام حسین (ع) به جبهه‌ می‌روم.

پیام من به خانواده این است که به یاری قرآن کریم و اسلام و نصیحت‌های حسین‌وار امام راحل بشتابند و برای من گریه و زاری نکنند چراکه با این کار روح من آزار و اجر من کم می‌شود و حتی لحظه‌ای قرآن را فراموش نکنید.

در این جلسه فرمایشاتی از مقام معظم رهبری در خصوص مقام شهدا برای حضار پخش شد.

انتهای پیام/77006/ی40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول