اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تامین اجتماعی قم:

بیمه کارگران ساختمانی قم 53 درصد رشد داشته است

مدیرکل تامین اجتماعی قم گفت: بیمه کارگران ساختمانی این استان امسال افزایش 53 درصدی داشته است.

بیمه کارگران ساختمانی قم 53 درصد رشد داشته است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی قم، مجتبی موسوی در حاشیه ملاقات مردمی با تعدادی از متقاضیان بیمه کارگران ساختمانی استان با اعلام این خبر افزود: در حال حاضر 11 هزار و 282 نفر در استان قم به عنوان کارگر ساختمانی بیمه شده‌اند که با احتساب افراد زیرپوشش، جمعیت بیمه شده اصلی و تبعی کارگر ساختمانی در قم به بیش از 33 هزار نفر می‌رسد.

وی ادامه داد: تعداد کارگران ساختمانی بیمه شده استان در 9 ماه نخست سال 92 به حدود 10 هزار نفر رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از رشد 53 درصدی برخوردار بوده است.

مدیرکل تامین اجتماعی قم خاطرنشان کرد: در استان قم برای 22 هزار نفر گواهی مهارت فنی صادر شده است و تاکنون بیش از نیمی از متقاضیان بیمه کارگر ساختمانی، زیر پوشش تامین اجتماعی قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به سهمیه سه هزار و 700 نفری بیمه کارگران ساختمانی قم در سال 92 گفت: با تدابیر اتخاذ شده و هماهنگی‌های لازم تمام سهمیه اختصاص‌یافته استان در سال جاری جذب و دفترچه درمان تامین اجتماعی نیز برای آنان صادر شده است.

وی تاکید کرد: بر اساس نظر قانونگذار سال 93 نیز بیمه کارگران ساختمانی ادامه خواهد یافت.

موسوی از کارگران ساختمانی بیمه شده خواست تا پیش از پایان اعتبار کارت مهارت فنی خود، نسبت به تمدید اعتبار آن اقدام کنند تا مشکلی در روند تمدید قرارداد آنان پیش نیاید.

وی در خصوص قرارداد با کارگران ساختمانی گفت: کارگران ساختمانی فقط 7 درصد سهم کارگر را پرداخت می‌کنند که در حال حاضر حدود 30 هزار تومان می‌شود و 20 درصد مابقی توسط دولت تامین و پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/2258/ر/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول