اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بردسکن:

حوزه علمیه بردسکن با کمبود فضا مواجه است

امام جمعه بردسکن گفت: متأسفانه در حوزه علمیه بردسکن با کمبود فضای فیزیکی حجره‌ها و نیز اسکان علاقمندان مواجه‌ هستیم.

حوزه علمیه بردسکن با کمبود فضا مواجه است

به گزارش خبرگزاری فارس از بردسکن، حجت‌الاسلام علی‌اصغر امینی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نگاه به تولیدات داخلی و تقویت محصولات داخلی یکی از جنبه‌های اقتصاد مقاومتی است.

وی روحانیون را مسئول فرهنگ‌سازی در اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: پیام‌های قرآنی و احادیث نبوی، می‌تواند تاثیر زیادی بر روحیه مردم داشته باشد.

امینی همچنین به حوزه علمیه بردسکن اشاره کرد و گفت: در کشور کمبود طلبه داریم و این شهرستان نیز از این مهم مستثنی نیست بنابراین می‌طلبد با گسترش فضای ساختمانی حوزه علمیه بردسکن که بیش از 50 سال قدمت دارد، افراد بیشتری جذب دروس حوزوی شوند.

امینی اظهار داشت: در حوزه علمیه امام صادق (ع) بردسکن در حال حاضر کمتر از 50 طلبه مشغول به فراگیری امور دینی و حوزوی هستند که جای دارد روحانیون و مبلغین در شهر و روستا در زمینه جذب افراد علاقمند تلاش کنند. متأسفانه با کمبود فضای فیزیکی حجره‌ها و نیز اسکان علاقمندان در حوزه مواجه‌ایم لذا ادارات ذیربط از جمله اوقاف و امور خیریه و دیگر خیرین همت کنند تا این فضا گسترش و توسعه یابد.

وی تعداد اساتید حوزه علمیه بردسکن را 10 نفر عنوان کرد و اظهار داشت: این افراد به صورت رسمی و پاره وقت مشغول تدریس به طلبه‌ها هستند.

امام جمعه بردسکن با اشاره به ایام نوروز خطاب به شهروندان گفت: در آستانه عید نوروز مردم از اسراف دوری کنند و بیشتر بر بخش‌های معنوی نوروز همچون صله ارحام و دید و بازدید‌ها متمرکز شوند و از تجملات دوری کنند.

انتهای پیام/2202/خ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول