اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان

رئیس اداره عشایری سراوان منصوب شد

با حضور مسئولان عبدالرحمن دهقانی به عنوان رئیس اداره عشایری سراوان منصوب شد.

رئیس اداره عشایری سراوان منصوب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سراوان، شب گذشته طی مراسمی با حضور فرماندار سراوان و مدیرکل امور عشایری سیستان و بلوچستان از زحمات محسن پیام به عنوان رئیس سابق اداره عشایری سراوان تقدیر و عبدالرحمن دهقانی به عنوان رئیس جدید اداره عشایری منصوب شد.

فرماندار سراوان در این مراسم با اشاره به بیانات رهبری انقلاب که عدالت زمانی تحقق پیدا می‌کند که کسی که نیاز مضاعف دارد کمک مضاعف دریافت کند گفت: عدالت محوری تربیت اصول و حقیقی است که باید به آن توجه کنیم.

محمدشریف خالقی با اشاره به اینکه عدالت آموزشی از همه عدالت‌ها مهم‌تر است، افزود: در همه عدالت‌ها از جمله عدالت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی فرصت جبران وجود دارد، ولی در عدالت آموزشی فرصت جبران محدود است.

فرماندار سراوان همچنین با اشاره به اینکه خدمت به جامعه عشایری یک تکلیف و وظیفه اصلی است، بیان داشت: بهترین خدمت به جامعه عشایری، توانمند کردن فرزندان آنها در همه ابعاد است.

خالقی در زمینه این ابعاد این توانمندی افزود: یادگیری مهارت و فنون در کنار پیشرفت تحصیلی از جمله این توانمندسازی است.

این مسئول همچنین به آسیب‌های تعلیم و تربیت جامعه عشایری نیز اشاره کرد و افزود: موضوع پوشش تحصیلی دانش آموزان عشایر به دلیل گستردگی این جامعه باعث شده که کیفیت آموزش در این جامعه با حد مورد انتظار ما فاصله داشته باشد.

وی به مسائل و مشکلات در راه خدمت رسانی به جامعه عشایر نیز اشاره کرد و ابراز داشت: پراکندگی گسترده این جامعه در کنار محدود بودن منابع مالی و مشکلات اقتصادی را از اهم این موارد دانست.

معاون اداری و مالی اداره کل امور عشایری سیستان و بلوچستان نیز گفت: وظیفه دستگاه‌های اجرایی ملی و استانی است که سازمان عشایری را در خدمات‌رسانی مناسب با هدف ساماندهی عشایر کمک کنند.

عزیزالله مرغزاری یادآور شد: در کنار وظایف محوله سازمانی که پیگیر مستمر اجرای آن هستیم، فعالیت‌هایی نظیر راهسازی و آبرسانی وظیفه دستگاه‌های ذی‌ربط است و آنها باید به تعهد خود در طرح ساماندهی عشایر عمل کنند.

وی با اشاره به تنوع محصولات تولیدی عشایر و بازار داغ فروش آنها اضافه کرد: ما وظیفه‌ا‌ی در زمینه خرید و عرضه محصولات عشایر زحمتکش به بازار نداریم و خود آنها هستند که با علاقه و رغبت و صلاح خود در این کار وارد می‌شوند.

معاون اداری و مالی اداره کل امور عشایری سیستان و بلوچستان متذکر شد: گوشت و محصولات لبنی تولید شده عشایر امروز نه تنها بر روی دست آنها باقی نمانده بلکه بازار فروش و عرضه آنها به گونه‌ای داغ است که گاه عشایر بدون واسطه‌گر و دلال محصول خود را به قیمت مناسب عرضه می‌کنند.

این مسئول در پایان اذعان داشت: عشایر در این زمینه با شرکت‌ها و تعاونی‌های عشایری که به همت خود آنها تاسیس و راه‌اندازی شده است وارد بازار می‌شوند که دست دلالان و واسطه‌گران از این بازار با فعالیت این شرکت‌ها کوتاه شده است.

انتهای پیام/75004/ن30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول