اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز:

تنها 26 پروژه جدید در بودجه 93 تعریف شده است

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز گفت: با وجود برخی سخنانی که مطرح می‌شود سهم اعتبارات عمرانی در بودجه 93 بسیار ناچیز است به گونه‌ای که تنها 26 پروژه جدید در بودجه تعریف شده است.

تنها 26 پروژه جدید در بودجه 93 تعریف شده است

رضا محمدیان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: به طور واقعی شاید تنها 10 درصد از بودجه 93 برای پروژه‌های بزرگ عمرانی باشد.

وی بدون اشاره به سخنان هفته گذشته یکی از اعضای شورا مبنی بر تلاش لابی‌هایی برای سوق دادن اعتبارات به برخی پروژه‌های بزرگ، اضافه کرد: برای پروژه پل ولیعصر که به نام حضرت قائم(عج) انجام شده و معضل ترافیکی آن نقطه را حل می‌کند، حدود 110 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که تنها 26 میلیارد تومان به آن اختصاص یافته و با این روند افتتاح آن سه تا چهار سال زمان می‌برد که در صورت اختصاص بودجه مناسب سرعت پروژه افزایش می‌یافت.

وی خاطرنشان کرد: در مورد پروژه‌های عمرانی دیگر نیز همین مسئله اتفاق افتاده و پروژه شاخص بزرگی برای سال آینده تعریف نشده و تمرکز بر این بوده که پروژه‌های فعلی به جایی برسد.

این عضو شورا بیان کرد: جمع پروژه‌های خرد و کلان 206 پروژه است که تنها 26 مورد آن پروژه جدید و 180 طرح پروژه‌های نیمه‌تمام گذشته است که امید داریم با رویکرد فعلی نیمی از پروژه‌ها تا پایان فصل بودجه به اتمام برسد.شیراز به مثابه یک شهر بزرگ با مشخصات روستایی است و ما در زمینه پروژه‌های شاخص شهری و زیر‌ساخت‌های حمل و نقل، تقاطع‌ها و زیرگذرها ضعف‌های بسیاری داریم.

محمدیان تصریح کرد: ادارات در شیراز حاضر نیستند از مرکز شهر منتقل شوند و این امر در یک کلان‌شهر امروزی بسیار غیرطبیعی محسوب می‌شود چراکه انتقال آنها به رینگ اطراف شهر باعث شکل‌گیری زیرساخت‌های حمل و نقل در خور یک کلان‌شهر می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: بودجه سال آینده 50 درصد نسبت به بودجه 92 افزایش دارد و یک تکلیف یک‌هزار میلیاردی سرمایه‌گذاری در آن هست اما جوابگوی شهر و شهروندان نیست چراکه برنامه پنج‌ساله شهرداری 14 هزار میلیارد تومان پول نیاز دارد و شش خط قطار شهری 8 هزار میلیارد پول می‌خواهد که با احتساب سالانه یک‌هزار میلیارد هزینه‌های نگهداری و جاری مورد نیاز می‌بینیم که این بودجه 2 هزار و 200 میلیاردی جوابگوی نیازها نیست.

به گفته وی، با این وضعیت چاره‌ای جز فضاسازی و فرهنگ‌سازی برای ایجاد سرمایه‌گذاری نیست که تا خود مردم به سرمایه‌گذاری رغبت پیدا نکنند به ایده‌آل‌های شهری دست نمی‌یابیم.

محمدیان در پایان گفت: شیراز از گذشته به عنوان شهری گردشگری مطرح بوده و در این حوزه با عزم مسئولان و درک این ضرورت است که می‌توان به تولید ثروت درخور جایگاه این شهر دست یافت و آن ثروت را برای توسعه شهر هزینه کرد.

انتهای پیام/2448/خ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول