اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس شورای شهر سگزآباد:

ساخت و سازهای غیرمجاز چالش جدی سگزآباد است

نایب رئیس شورای اسلامی شهر سگزآباد گفت: ساخت و سازهای غیرمجاز مهم‌ترین چالش جدی شهری در سگزآباد است.

ساخت و سازهای غیرمجاز چالش جدی سگزآباد است

مجید عباسپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بویین زهرا اظهار داشت: مشارکت و همراهی شهروندان سگزآباد با برنامه و طرح‌های شهرداری بسیار قابل توجه است و تلاش داریم در مرحله نخست با فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی عمومی و آموزش همگانی در خصوص عواقب ساخت و سازهای غیر مجاز این میزان را به حداقل و در نهایت به صفر برسانیم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر سگزآباد عنوان کرد: بر اساس قانون شهرداری‌ها مالکان اراضی و املاک موظف هستند تا قبل از هر اقدامی در راستای ساخت و سازها از شهرداری مجوز ساخت اخذ کنند در غیر این صورت شهرداری می‌تواند از عملیات ساختمانی بدون پروانه جلوگیری کند.

این مسئول عنوان کرد: تأکید استاندار قزوین و دیگر مسئولان در زمینه جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز خطاب به شهرداران نیز امری مهم است که بر این اساس شهرداری موظف است اگر افرادی تذکرات و اخطارهای شهرداری در زمینه ساخت و سازهای غیر مجاز را مورد توجه قرار ندهند در آخرین مرحله اصل قانون در خصوص این افراد را اجرا کند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر سگزآباد ادامه داد: ساخت و سازهای غیر مجاز توسعه پایدار و مناسب شهر را با چالش و مشکل همراه می‌سازد.

وی عنوان کرد: حوزه ساخت و ساز یکی از منابع در آمدی شهرداری است و اگر ساخت و سازهای غیر مجاز رونق داشته باشد این مهم با مشکل و کمبود منابع مالی مواجه شده و امکان خدمات رسانی مطلوب به شهروندان از شهرداری بی اثر می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه گسترش فضای سبز جزو نیازهای مهم در میان شهروندان محسوب می‌شود، اظهار داشت: شهرداری‌ها باید تلاش کنند تا ضمن فراهم‌سازی سازوکارهای مناسب با ایجاد بسترهای مناسب به گسترش سطح و شاخص فضای سبز بپردازند.

وی با بیان اینکه توسعه امور شهری به عناصر مختلف بستگی دارد، ابراز داشت: افق توسعه شهرها همواره به مشارکت شهروندان و مسئولان بستگی داشته و از این رو شهر سگزآباد شاهد حجم وسیع از کارها و خدمات عمرانی متولیان و مسئولان امور شهری بوده است.

این مسئول با تأکید بر اینکه لزوم طراحی ساختارهای نوین برای برون رفت از معضلات شهری نیاز اساسی است، ابراز داشت: ایجاد سیاست‌های مناسب و دوری از مسائل حاشیه‌محور به عنوان سندی برای ایجاد شهر آباد، رونق یافته و کارآمد است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر سگزآباد با اشاره به ضرورت به کارگیری استعدادها و توانمندی‌های جوانان برای توسعه امور شهری ابراز داشت: انتظار می‌رود تا مسئولان به همراه شورا و شهرداری برای چارچوب‌بندی مناسب تلاش کرده و در این راستا اقدام به برنامه‌ریزی مناسب‌تر بکنند.

این مسئول با اشاره به اینکه طرح‌ها و فعالیت‌های حوزه فضای سبز و بوستان‌های محله‌ای در شهر سگزآباد در دو سال گذشته رشد قابل توجهی را داشته است، ابراز داشت: از همین رو تلاش شده است تا ضمن ایجاد طرح‌های مناسب از بهترین ظرفیت‌ها برای توسعه فضای شهری بویین زهرا استفاده کرد.

عباسپور با اشاره به اینکه تلاش مسئولان باید توجه به افزایش سطح رفاه و آسایش هرچه بیشتر شهروندان باشد، ابراز داشت: از همین رو تخصیص بیشتر اعتبارات برای اجرای طرح‌های اثرگذارتر و محوری توسعه امری ضروری و مهم است.

انتهای پیام/77005/س40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول