اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری خراسان رضوی خبر داد

کاهش 16 درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی

معاون برنامه‌ریزی‌ و اشتغال استانداری خراسان رضوی گفت: صادرات غیرنفتی خراسان رضوی در 10 ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش 16 درصد کاهش داشته است.

کاهش 16 درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، رضا جمشیدی امشب در جشنواره تجلیل از واحدهای فنی‌مهندسی استان که در سازمان صنعت و معدن خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: افزایش صادرات در کشور که نیازمند سرمایه‌گذاری بیشتر است باعث کاهش تورم و افزایش اشتغال‌زایی می‌شود.

وی بیان داشت: در سند چشم‌انداز توسعه، افزایش صادرات غیر نفتی ارائه شده و عمده تاکید آن صادرات دانش است که خدمات فنی‌مهندسی جایگاه ویژه‌ای دارد و ارزش افزوده در آن بالاتر از سایر بخش‌ها است.

جمشیدی ادامه داد: سهم خدمات در تولید ناخالص جهان 65 درصد بوده که این رقم در کشور ما نیز بالای 55 درصد است البته متاسفانه اعتبارات عمرانی در استان بسیار کم است و در سال جاری تاکنون تنها 23 درصد از این اعتبارات به خراسان رضوی تعلق گرفته است.

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه صادرات غیر نفتی در کشور و استان کاهش یافته، افزود: در 10 ماه سال جاری صادرات غیر نفتی خراسان رضوی یک‌هزار و 831 میلیون دلار بوده که از لحاظ وزنی 15 درصد و از لحاظ ارزشی نیز 16 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته و این در حالی است که برنامه صادرات غیر نفتی استان در سال جاری 2.5 تا 3 میلیارد دلار بوده است.

جمشیدی عنوان داشت: صادرات خدمات فنی‌مهندس در کشور طی 12 سال گذشته، 22.2 میلیارد دلار بوده که سهم ایران از این صادرات در جهان کمتر از 0.5 درصد بوده است.

انتهای پیام/2202/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول