اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار یزد:

‌بافت تاریخی ‌استان یزد تجلی تفکر اخلاق مهندسی است‌

استاندار یزد، تفکر مهندسی را تفکر بهره‌وری خواند و گفت: ‌‌بافت تاریخی ‌استان یزد الگویی از تجلی رفتار و تفکر اخلاق مهندسی است‌.

‌بافت تاریخی ‌استان یزد تجلی تفکر اخلاق مهندسی است‌

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، سیدمحمد میرمحمدی‌ عصر امروز در مراسم روز مهندس در تالار غدیر یزد با تبریک روز مهندس اظهار داشت: مهندسان در دل کویر ایران و در یزد، نمادهای ویژه این دیار را شناخته‌اند و از آن در معماری بهره جسته‌اند.

وی عنوان کرد: البته امروز مهندسی تنها در معماری و ساختمان سازی منحصر نشده و در همه رشته‌ها مهندسی نمود پیدا کرده است.

میرمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه غنای کارهای مهندسی در یزد بسیار بالاست، عنوان کرد: امروزه تمام نمونه‌های میراث فرهنگی و بافت تاریخی در استان یزد الگویی از تجلی رفتار و تفکر اخلاق مهندسی است.

وی اضافه کرد: وقتی به میدان امیر چقماق و نظم و ترتیب آن نگاه می‌کنیم، هنر مهندسی یزد برای ما عیان می‌شود.

استاندار یزد عنوان کرد: این مصداق در تمام آثار معماری و میراث ما به خوبی قابل مشاهده است و تمام زوایای این ساختمان‌ها با انسان در حال بحث و صحبت هستند، مهندسی سبب می‌شود که انسان بتواند با ساختمان‌ها ارتباط برقرار کند.

میرمحمدی افزود: در استان ما که یک استان کویری و با طبیعت خشک و خشن است، بستر‌های مهندسی سبب می‌شود که این طبیعت برای ما زیبا و ملایم و دلنواز شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تشکیل نظام‌‌های مختلف مهندسی که در کشور برای هم‌اندیشی و هم‌فکری ایجاد شده، آثار و دستاوردهای بسیار خوبی به ارمغان آورده است.

میرمحمدی تاکید کرد: در استان یزد محور اصلی مورد نیاز، محور مهندسی است و در تمام زمینه‌های منابع طبیعی، محیط زیست، دستیابی به انرژی‌های خورشیدی، پارک‌های علم و فناوری، تولید و در دیگر زمینه‌ها تفکر مهندسی نقش اصلی را ایفا می‌کند.

مراسم روز مهندس امروز با حضور جمعی از مهندسان استان یزد در رشته‌های مختلف در تالار غدیر یزد برگزار شد.

انتهای پیام/2464/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول