اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد:

سهم گردشگری یزد تنها 0.4 درصد کل سرمایه‌گذاری‌های استان است

مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد با اشاره به حجم بالای سرمایه‌گذاری‌هایی که در استان یزد انجام می‌شود، گفت: سهم گردشگری از این سرمایه‌گذاری‌ها تنها چهار دهم درصد است.

سهم گردشگری یزد تنها 0.4 درصد کل سرمایه‌گذاری‌های استان است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدمهدی شرافت، ظهر امروز در همایش «یزد، پتانسیل‌ها، ظرفیت‌های تولید ثروت و ایجاد اشتغال در بخش گردشگری» اظهار داشت: حجم سرمایه‌گذاری‌های صنعتی در استان یزد بسیار بالاست اما سهم گردشگری از این همه سرمایه‌گذاری بسیار ناچیز است.

وی بیان کرد: تنها چهار دهم درصد از مجموع این سرمایه‌گذاری‌ها مربوط به حوزه گردشگری بوده است.

شرافت، میزان تسهیلات ارائه شده به بخش گردشگری را نیز بسیار محدود دانست و عنوان کرد: طی شش سال یعنی از سال 1384 تا سال 1390، تنها 270 مورد تسهیلات به بخش گردشگری اختصاص یافته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد یادآور شد: به رغم همه این محدودیت‌ها، ظرفیت اسکان گردشگران در استان یزد افزایش یافته و کم‌کم امیدهایی در این زمینه در کشور ایجاد می‌شود.

شرافت ادامه داد: این ذهنیت وجود دارد که میراث فرهنگی متولی بخش گردشگری است در حالی که میراث فرهنگی تنها نقش هماهنگ کننده را در این حوزه دارد و لازم است بخش خصوصی جدی‌‌تر در این عرصه وارد شده و مورد حمایت مسئولان نیز قرار گیرد.

وی تاکید کرد: برای اینکه گردشگری استان یزد از وضعیت نامطلوب فعلی خارج شود، نیاز به حمایت مسئولان است و امیدواریم شرایط سرمایه گذاری در این حوزه با تسهیل شدن ورود و خروج گردشگران، بهبود یابد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود همچنین به اجرای 97 پروژه گردشگری در استان یزد اشاره کرد و اظهار داشت: این پروژه‌ها هم‌اکنون در دست اجراست و به نظر می‌رسد تا سال 1394 بسیاری از آنها قابل بهره‌برداری باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح ظرفیت‌های گردشگری در استان یزد پرداخت و بیان کرد: بافت تاریخی، آثار و بناهای تاریخی، آثار و جاذبه‌های طبیعی، کویرنوردی و ... از جاذبه‌های گردشگری در استان یزد است که امیدواریم به زودی از همه این ظرفیت‌ها به خوبی بهره‌برداری شود.

این همایش امروز با حضور مدیر عامل صندوق احیاء و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی، فرهنگی کشور، استاندار یزد و جمعی از مسئولان و علاقمندان به میراث فرهنگی در استانداری یزد برگزار شد.

انتهای پیام/2464/ک30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول