اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه اوستفالیای آلمان خبر داد

بررسی راهکارهای مدیریت منابع آبی ایران و آلمان

عضو هیئت علمی دانشگاه اوسیفالیای آلمان از برنامه‌ریزی برای بررسی راهکارهای مدیریت مطلوب منابع آبی ایران و آلمان در دانشگاه منابع طبیعی ساری خبر داد.

بررسی راهکارهای مدیریت منابع آبی ایران و آلمان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، کلو سراتچر امشب در سمینار تخصصی نگرشی مدیریت منابع آب در ایران و آلمان که با حضور دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های ساری و اوستفالیای آلمان در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری برگزار شد هدف از بازدید دانشجویان آلمانی از دانشگاه علوم کشاورزی ساری را برقراری ارتباط علمی بین این دو دانشگاه اعلام کرد.

وی خواستار برقراری ارتباط گسترده‌تر بین این دو دانشگاه شد و گفت: با برقراری تعامل بین این دو دانشگاه زمینه علمی مناسبی برای کاهش منابع آب تهیه و اجرایی شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه اوستفالیای آلمان با اعلام اینکه تبادل علمی بین دانشجویان ایرانی و آلمان طی دو سال است که انجام می‌شود خاطرنشان کرد: تلاش ما در این بازدیدها این است که راهکارهای مناسب برای کاهش منابع آبی پیدا شود.

این استاد دانشگاه آلمان با اعلام اینکه برای کنترل منابع آبی در کشورش از سیستم آبیاری مکانیزه بهره‌برداری می‌شود خاطرنشان کرد: در آلمان از سیستم سنتی آبیاری خبری نیست.

وی با اشاره به بازدیدی که از منابع آبیاری و کشاورزی در مازندران داشت گفت: در سفرم متوجه شدم که آبیاری سنتی هنوز در مازندران متداول است.

کلوسراتچر در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران که در آلمان با مشکل کمبود منابع آبی مواجه هستید گفت: مشکلاتی از قبیل سیلاب و طغیان در کشور آلمان وجود دارد اما مشکلات کمبود منابع آبی مشاهده نمی‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه اوستفالیای آلمان در پایان یادآور شد: مشکلات منابع آبی در کشور ایران بسیار زیاد است.

 انتهای پیام/86004/ت20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول