اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش خراسان‌رضوی خبر داد

5 هزار مربی تربیتی در مدارس خراسان‌رضوی

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان‌رضوی از وجود 5 هزار و 309 نفر مربی پرورشی و 708 نفر مشاور در مدارس استان خبر داد.

5 هزار مربی تربیتی در مدارس خراسان‌رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد برات‌علی منصوریان در نشست خبری به مناسبت روز امور تربیتی که در اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در مشهد برگزار شد اظهار کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری پیشرفت 2 مؤلفه مادی و معنوی دارد.

وی اذعان داشت: برای رسیدن به افق 1404 توجه به بعد مادی پیشرفت کار نادرستی است، زیرا بسیاری از کشورها در این زمینه از ما گوی سبقت را ربوده‌اند، اما ادعای ما برای داشتن تمدن اسلامی، با توجه کردن به زندگی تربیتی، فعالیت‌های پژوهشی رشد دهنده و ... محقق می‌شود.

وی تصریح کرد: در سبک زندگی ایرانی و اسلامی، همراه هدف تربیتی، فعالیت‌های تربیتی متنوع و فراوانی نیز تعریف شده‌اند و در اجرای این فعالیت‌ها با محدودیت‌هایی به لحاظ منابع و اعتبارات مواجه هستیم که در سایه‌سار جلسات مشاوره‌ای، اردوها، جلسات نقد، گفت‌وگو، مسابقات فرهنگی، هنری نهج البلاغه، بحث‌های بهداشتی، ورزشی و... در راستای رسیدن به اهداف تربیتی در آموزش و پرورش فعالیت‌هایی انجام می‌دهیم.

منصوریان آفزود: براساس وظیفه‌ای که در این حوزه بر عهده بخش تربیتی و پرورشی آموزش و پرورش است، در قسمتی از فعالیت‌های این بخش، دانش‌آموزان را بر اساس استعدادها و علایق شناسایی کرده و برای ادامه تحصیل در رشته مناسب و یافتن شغلی مناسب هدایت می‌کنیم و 2 آزمون از دانش‌آ‌موزان متوسطه دوم سال اول از بالغ بر 80 هزار دانش‌آموز گرفته‌ می‌شود و سپس با بررسی‌های میدانی و مطالعات خانواده و نیز معلمان مرتبط با هر درس و... هدایت تحصیلی فرد انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: در این راستا در سال گذشته نرم‌افزاری به عنوان معرفی مشاغل بومی در اختیار دانش‌آموزان سراسر خراسان بزرگ قرار گرفت تا دانش‌آموزان با دید بازتری نسبت به نوع شغل، درآمدزایی و ... اطلاعات لازم را کسب کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی در ادامه از 5 هزار و 309 نفر نیروی مشغول به کار در رسته مربیان پرورشی، 708 نفر مشاور در مدارس استان خبر داد و افزود: بیش از 80 درصد این افراد دارای مدارک تحصیلی کارشناسی و بالاتر، 50 درصد مدارک تحصیلی مرتبط با فعالیت‌های تربیتی و پرورشی و 50 درصد دارای مدارک تحصیلی غیر مرتبط هستند که این افراد نیز دوره‌های مرتبط با فعالیت‌های مذکور را گذرانده‌اند.

وی با بیان اینکه زنگ پرورشی زنگ تفریح نیست و فعالیت‌های پرورشی در این زنگ انجام می‌شود افزود: برای ساعت پرورشی کتاب و سرفصل‌هایی تهیه شده است که مربیان بر اساس آنها در کلاس پرورشی فعالیت می‌کنند.

منصوریان تصریح کرد: کمبود نیروی تربیتی در سطح استان نداریم و فقط در مناطق محروم و مرزی به دلیل کمبود دانش‌آموز مربی تمام وقت نداریم و یک نفر مربی پرورشی در چند مدرسه فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در سطح استان در راستای فعالیت‌های تربیتی فرهنگی آموزش و پرورش 22 اردوگاه دانش‌آموزی وجود دارد که از این تعداد 3 اردوگاه استانی و یک اردوگاه (باغ‌رود نیشابور با 1200 هکتار) کشوری و نیز 90 کانون فرهنگی تربیتی با تفکیک دخترانه و پسرانه فعال هستند.

وی همچنین در رابطه با مربیان قرآنی در مدارس گفت: 409 نفر مربی خاص قرآنی با مدارک دانشگاهی مرتبط در مدارس استان فعال هستند.

منصوریان تصریح کرد: استان از ظرفیت قرآنی و دینی خوبی برخوردار است و مسابقات قرآنی در 9 رشته در مدارس برگزار می‌شود و در طی سال تحصیلی 92-93 به کسب مقام نخست قرآنی کشوری و در دیگر رشته‌ها؛ کسب رتبه‌های کشوری در رشته‌های ادبی و 28 رتبه کشوری در هنرهای تجسمی و ... نائل شده‌ایم.

وی در خاتمه به برگزاری گردهمایی معاونان پرورشی و تربیت بدنی، همایش معاونان پرورشی و مربیان و مشاوران نواحی هفتگانه مشهد، اردوی یک روزه پرسنل پرورشی، دیدار با خانواده‌های شهدا و جانبازان و بیماران صعب‌العلاج امور تربیتی، نشست نمایندگان مربیان و سرگروه‌های پرورشی، جشنواره نویسندگان فردا، مسابقات هنرهای آوایی و نمایشی و... در هفته امور تربیتی نیز اشاره کرد.

انتهای پیام/2202/ق40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول