اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی خراسان رضوی خبر داد

18 هزار میلیارد ریال درآمد بخش کشاورزی در خراسان رضوی

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به 18 هزار میلیارد ریال درآمد بخش کشاورزی در این استان گفت: 363 هزار خانوار در خراسان رضوی به کشاورزی مشغول هستند.

18 هزار میلیارد ریال درآمد بخش کشاورزی در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی‌اصغر علیزاده عصر امروز در همایش بزرگداشت روز مهندس و بسیج مهندسین با اشاره به اینکه بعضی از بندهای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده‌ مربوط به بخش کشاورزی است، اظهار داشت: در تولید محصولات کشاورزی افراد هم به خود و هم به جامعه سود می‌رسانند.

وی افزود: مهندسین کشاورزی با آموزش بهره‌وری درست از زمین، آب و ... می‌توانند محرکی برای افزایش تولید باشند.

علیزاده با اشاره به اینکه در خراسان رضوی 18 هزار میلیارد ریال درآمد از بخش کشاورزی حاصل می‌شود و 363 هزار خانوار در استان به کشاورزی مشغول هستند، گفت: این سازمان حدود 14 هزار عضو دارد و بیش از یک‌هزار و 100 شرکت مرتبط با بخش کشاورزی را راه‌اندازی کرده که با توجه به محدودیت‌ها و برخی تحریم‌ها در حوزه کشاورزی، قابل توجه است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی خراسان رضوی افزود: در بحث‌ آموزش بر اساس توانمندی‌های افراد، کلاس‌های آموزشی توسط اساتید مجرب از سراسر کشور برگزار کردیم که می‌توان گفت این 14 هزار عضو در 20 رشته تخصصی عضویت دارند.

علیزاده یادآور شد: در سال‌های گذشته 4 هزار و 200 شغل در قالب طرح‌نویس، ناظر، رابط و ... اشتغال‌زایی داشتیم و امسال نیز بیش از یک هزار و 200 شغل جدید طی 11 ماه سال ایجاد کرده‌ایم.

حسین عباس‌نیا رئیس نظام مهندسی صنعت و معدن خراسان رضوی نیز در این همایش با اشاره به مقوله اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: این موضوع بسیار مهم و حساس است، با توجه به اینکه معدن جزو مشاغل حرفه‌ای و سخت محسوب می‌شود می‌توان گفت هر کس که توان انجام این کار را دارد می‌تواند در برابر بحران‌های اقتصادی نیز مقاومت داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه 67 تا 68 ماده معدنی و دو سوم معادن کل کشور در خراسان رضوی قرار دارد، افزود: این در حالی است که برای ایجاد ارزش افزوده و تحقق توسعه پایدار باید فعالیت‌های معدنی از حالت سنتی خارج و در جهت پیشرفت جامعه و پیشبرد اهداف اقتصادی هدایت شود.

وی در پایان عنوان کرد: طی ده سال تاسیس این سازمان برای بیش از 2 هزار و 300 نفر در 12 رشته مرتبط اشتغال‌زایی شده است.

انتهای پیام/2202/غ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول