اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر میراث فرهنگی علی‎آبادکتول خبر داد

شیرینی‎ها و غذاهای سنتی علی‎آبادکتول، سوغات سفرهای نوروزی گلستان

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان علی‎آبادکتول گفت: شیرینی‎ها و غذاهای سنتی علی‎آبادکتول به عنوان سوغات سفرهای نوروزی و رهاورد سفر مسافران استان گلستان جاذب گردشگران است.

شیرینی‎ها و غذاهای سنتی علی‎آبادکتول، سوغات سفرهای نوروزی گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، یاسر قندهاری اظهار داشت: با توجه به وجود اقلیم متفاوت و توانمندی‎های گردشگری مناسب در این شهرستان و همچنین عبور زائران حرم رضوی، علی‎آبادکتول همچنان از توجه و امتیاز ویژه‎ای برخوردار است.

وی به آیین‎ها و سنت‎های بومی این شهرستان همچون موسیقی سنتی کتولی و رقص‎های محلی و لباس‎های محلی و همچنین غذاها و شیرینی‎های سنتی این شهرستان همچون ترشو (نوعی آش)، سلف خورشت، بابتو (نوعی شیرینی)، خاکی (نوعی تنقلات)، کندس او (عصاره میوه جنگلی کندس یا ازگیل وحشی)، ترشی آلو گاوی و... اشاره داشت که جذاب برای گردشگران بوده و می‎تواند به عنوان سوغات و رهاورد مناسبی برای گردشگران و مسافران این شهرستان باشد.

قندهاری همچنین به همکاری و تعامل مدیران برای خدمت‎رسانی مطلوب به مسافران و گردشگران در این شهرستان تاکید کرد و افزود: این استان در بحث جاذبه‎های گردشگری در کشور از جایگاه و رتبه خوبی برخوردار است و از استان‎های برتر در بحث خدمات‎دهی و گردشگری شناخته شده است.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان علی‎آبادکتول اذعان داشت: با توجه به ظرفیت‎های موجود در این استان و تلاش مدیران استانی و شهرستانی، امید می‎رود خدمت‎رسانی مطلوب به گردشگران و مسافران نوروزی ارائه شود.

علی‎آبادکتول با داشتن جاذبه‎های فرهنگی و گردشگری و طبیعت بکر و زیبا به عنوان بهشت اکوتوریسم گلستان شناخته شده که در فصل‎های مختلف سال از جمله نوروز گردشگران زیادی را به خود جذب می‎کند.

انتهای پیام/2307/خ/چ3000 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول