اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ویژه بروجرد:

ازدواج آسان یکی از راه‌های افزایش جمعیت است

فرماندار ویژه بروجرد گفت: ازدواج آسان یکی از راه‌های افزایش جمعیت است.

ازدواج آسان یکی از راه‌های افزایش جمعیت است

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، منوچهر فراقی عصر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان با اشاره به نرخ 42 درصدی بیکاری در بین تحصیل کرده‌های این شهرستان، گفت: بیکاری یکی از معضلات بزرگی است که موجب شده بسیاری از جوانان از تشکیل خانواده امتناع می‌کنند.

این مسئول افزود: ایجاد زمینه لازم برای ازدواج آسان موجب پائین آمدن سن ازدواج شده و موجب رغبت بیشتر جوانان برای تشکیل خانواده می شود.

وی با اشاره به تبعات و مشکلات عدیده ناشی از تجرد، اضافه کرد: مسئولان باید دست به دست هم داده و علاوه بر تلاش در جهت ایجاد صنایع بیشتر در شهرستان، اشتغالزایی را تقویت کرده و در ایجاد انگیزه بیشتر در میان قشر جوان همت کنیم.

فرماندار بروجرد خاطرنشان کرد: با اطلاع‌رسانی دقیق و منطقی در این رابطه و تقویت فرهنگ جامعه، می‌توان مشکلات پیش روی ازدواج جوانان را از میان برداشت.

این مسئول با اشاره به اینکه دستیابی به این مهم نیازمند مشارکت مسئولان شهرستان و آگاهی بخشی رسانه‌ها است، عنوان کرد: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، روح تازه‌ای در جامعه دمیده شده است.

فراقی اضافه کرد: جلسه‌‌های متعددی به منظور جذب سرمایه‌گذاران انجام شده و امید است، در بخش‌های مختلف به خصوص در حوزه صنعت شاهد روند روبه رشدی باشیم.

وی متذکر شد: تقویت صنعت شهرستان علاوه بر سودآوری، اشتغالزایی را نیز تقویت می‌کند.

فرماندار بروجرد به منابع غنی کشور از جمله نفت، گاز، مس اشاره کرد و عنوان داشت: فرزندان آینده آب و خاک میراث داران این منابع هستند.

فراقی ادامه داد: برای مقابله با معضل کاهش جمعیت باید تدابیر اساسی اندیشیده شود.

وی خاطرنشان کرد: ازدواج آسان یکی از راه‌هایی است که در ازدیاد جمعیت مؤثر است.

فرماندار بروجرد در پایان ایجاد انگیزه در بین خانواده‌ها برای داشتن فرزند بیشتر و نهادینه کردن این فرهنگ در جامعه را نیازمند ایجاد زمینه‌های لازم دانست و اذعان داشت: مسئولان و رسانه‌ها باید به منظور تحقق این هدف، از همه توان و امکانات خود استفاده کنند.

انتهای پیام/2304/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول