اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره هواشناسی بم:

نیروگاه‌های خورشیدی و بادی در بم ایجاد شود

رئیس اداره هواشناسی شهرستان بم گفت: با توجه به موقعیت آفتابی شهرستان بم، این منطقه قابلیت راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی و بادی را دارد.

نیروگاه‌های خورشیدی و بادی در بم ایجاد شود

عباس خراسانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بم اظهار داشت: حداکثر دمای مطلق ثبت شده ‌در بازه آماری 38 ساله در این شهرستان، 47.6 درجه سانتی‌گراد و حداقل دمای مطلق ثبت شده‌ منفی 8.6 ‌درجه سانتی‌گراد است.

وی اذعان داشت: ‌متوسط دمای بلند مدت 23.1 درجه سانتی‌گراد و میانگین بلندمدت رطوبت نسبی 30 درصد است.

خراسانی تصریح کرد: با توجه به اینکه میانگین بلندمدت سالانه ساعت آفتابی به میزان 3468.2 ساعت در سال و میانگین بلندمدت روزانه ساعت آفتابی به میزان 9 ساعت در روز است، لذا به لحاظ وجود این وضعیت که از خصوصیات بارز این شهرستان است، استفاده از نیروگاه‌های خورشیدی پیشنهاد می‌شود.

رئیس اداره هواشناسی شهرستان بم عنوان کرد: یکی دیگر از خصوصیات منطقه شرق استان کرمان وزش بادهای شدید است به طوری که این شهرستان در اغلب ایام سال دارای وزش باد بوده و ایجاد نیروگاه‌ بادی نیز می‌تواند بخشی از انرژی لازم را تامین کند.

وی گفت: اداره هواشناسی شهرستان بم از سال 1350 با احداث ایستگاه هواشناسی سینوپتیک ‌فعالیت خود را آغاز کرده و در سال 1375 با احداث ایستگاه هواشناسی فرودگاه بر میزان فعالیت‌ها و خدمات خود افزود و همچنین ایستگاه‌های باران‌سنجی در سال‌های بعد توسعه و افزایش یافته است.

خراسانی خاطر نشان کرد: به طور کلی اداره هواشناسی بم دارای دو ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دو ایستگاه اقلیم‌شناسی و هفت ایستگاه باران‌سنجی است.

وی افزود: با توجه به وسعت و تنوع آب‌ و هوایی شهرستان، وجود منطقه گردشگری دهبکری، مجتمع صنعتی و تفریحی ارگ جدید و منطقه ابارق احداث و توسعه شبکه هواشناسی شهرستان می‌تواند خدمات هواشناسی را افزایش و گسترش داده و بر میزان رضایتمندی عموم تاثیر بسزایی داشته باشد.

رئیس اداره هواشناسی بم با اشاره به زلزله پنجم دی ماه بم بیان داشت: بعد از زلزله امکانات و فضای فیزیکی خوبی در بم ایجاد شده و قابلیت‌های این اداره می‌تواند به عنوان مرکز پشتیبان استان کرمان در مواقع بروز حادثه به صورت پایگاه بسیار مناسبی مورد استفاده قرار گیرد.

وی خواستار تامین اعتبارات لازم برای افزایش ایستگاه‌های هواشناسی شد و ابراز داشت: راه‌اندازی مرکز تحقیقات و پیش‌بینی هواشناسی به منظور انجام تحقیقات و ارائه راهکارها در امور مربوطه در اوقات ضروری از جمله پایش خشکسالی‌ها، خدمات کشاورزی و همچنین گزارش وقوع سیل و گزارش وزش باد‌های مخرب‌ لازم و ضروری است.

انتهای پیام/2446/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول