اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر راه اداره‌کل راه و شهرسازی کردستان:

جاده‌های کردستان استاندارد فرعی و عملکرد ترانزیتی دارد

مدیر راه اداره‌کل راه و شهرسازی کردستان گفت: جاده‌های استان کردستان در حال حاضر استاندارد فرعی ولی عملکرد ترانزیتی دارد و ارتقای آنها نیازمند اعتبارات است.

جاده‌های کردستان استاندارد فرعی و عملکرد ترانزیتی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج محمدراشد مدرس‌گرجی ظهر امروز در کارگروه گردشگری استان در سنندج در پاسخ به اظهارات فرماندار سودآباد در خصوص اینکه جاده مریوان سنندج قتلگاه شده است، اظهار کرد: بکار بردن عنوان قتلگاه برای راه‌های استان چیز جالبی نیست و نباید از این اصطلاحات استفاده شود.

وی با بیان اینکه جاده‌های استان از لحاظ ایمن‌سازی و نصب علائم هیچ‌گونه مشکلی ندارد، اظهار کرد: استاندارد جاده‌های کردستان، استاندارد جاده فرعی است اما متاسفانه عملکرد آنها ترانزیتی بوده و همین امر ضمن افزایش تصادفات در زمینه بهسازی نیز هزینه‌های زیادی را به دنبال دارد.

مدیر راه اداره‌کل راه و شهرسازی کردستان افزود: جاده سنندج به مریوان یکی از محورهای پرتردد است که با وجود استاندارد فرعی، عملکرد ترانزیتی دارد و همین امر نیاز به دقت و حوصله بیشتر در هنگام رانندگی در این جاده را افزایش داده است.

مدرس‌گرجی افزود: تبدیل کردن راه‌های فرعی به راه اصلی نیازمند اختصاص اعتبار است اما تا تحقق این مهم باید با توجه به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی مانع از بروز هر نوع حادثه در آن شد. راننده‌ای که با حداکثر سرعت و بی‌توجهی به تابلوها و علائم ترافیکی در جاده تصادف می‌کنند دیگر مشکل راه نیست.

مدیر راه اداره‌کل راه و شهرسازی کردستان با بیان اینکه تمام تلاش راهداری استان نیز جذب اعتبارات مرکزی و استانی برای ارتقاء جاده‌هاست، گفت: رانندگان نباید با جاده‌ای که دارای استاندارد فرعی است مثل جاده‌های اصلی و چهارخطه برخورد و با همان سرعت در آن رانندگی کنند.

مدرس‌گرجی خاطرنشان کرد: در راستای بهسازی و رویه‌سازی جاده‌ها با توجه به بار ترافیکی سنگینی که بر روی آنها قرار دارد اقدامات قابل توجهی انجام داده‌ایم و اصلاحات لازم صورت گرفته اما تحقق اهداف و انتظارات مردم به ویژه رانندگان نیازمند اعتبارات است.

به گفته وی، با توجه به بار ترانزیتی جاده‌ها و راه‌های استان، باید در زمینه ارتقاء راه‌ها و تبدیل آنها به بزرگرا‌ه اقدامات اساسی صورت بگیرد که این مهم نیازمند اعتبارات کافی است.

مدیر راه اداره‌کل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به ارزش 3 هزار میلیارد تومانی شبکه راه‌های استان نگهداری از این سرمایه را نیازمند اختصاص و جذب به موقع اعتبارات دانست و گفت: میزان اعتبارات اختصاص یافته به بحث راهداری استان در سال‌جاری 16 میلیارد تومان بوده که با گذشت 11 ماه تنها 5 درصد برابر با یک‌میلیارد تومان از این اعتبار جذب شده است.

به گفته مدرس‌گرجی، هزینه خط‌کشی وسط جاده‌های استان به تنهایی با صرف‌نظر از کناره‌های آن نیازمند بیش از 5 میلیارد تومان اعتبار و نبود اعتبار کار را برای ما مشکل می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه عملیات خط‌کشی جاده‌ها در سطح استان از هفته گذشته آغاز شده است، بیان کرد: در حال حاضر نیز 30 راهدارخانه استان به منظور ارائه خدمات در دو طرح زمستانه و نوروزی فعال هستند.

مدیر راه اداره‌کل راه و شهرسازی کردستان در پایان گفت: راهدارخانه در این ایام به منظور اسکان مسافران در راه مانده مجهز شده و کم‌ترین مشکلی در بحث ارائه خدمات به مسافران نداریم.

انتهای پیام/79002/خ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول