اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خبر داد

ارتقای جایگاه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در رتبه‌بندی جهانی

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: رتبه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در رتبه‌بندی جهانی وبومتریک در ژانویه 2014 نسبت به رتبه‌بندی پیشین 30 درصد ارتقاء یافت.

ارتقای جایگاه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در رتبه‌بندی جهانی

افشین استوار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: با تحلیل انجام شده توسط مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات علمی معاونت تحقیقات و فنآوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر در رتبه‌بندی جهانی در بین دانشگاه‌ها از رتبه هشت هزار و 785 در جولای 2013 به رتبه شش هزار و 118 در ژانویه 2014 ارتقاء یافته است.

وی بیان کرد: بر اساس این تحلیل سه دانشگاه علوم پزشکی تهران، شیراز و اصفهان به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم کشوری را کسب کرده‌اند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: همچنین در تحلیل‌های انجام شده توسط همین مرکز، دانشگاه‌های علوم پزشکی خراسان شمالی، گناباد، اهواز، ارتش، بوشهر، لرستان، زاهدان، قم، همدان، مشهد و شیراز نسبت به رتبه‌بندی قبلی، رشد بالای 25 درصد را به دست آورده‌اند.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: رتبه وبومتریکس نشان‌دهنده حضور و فعالیت دانشگاه در فضای مجازی است و به نوعی ارزشیابی فعالیت‌های دانشگاه محسوب می‌شود.

استوار افزود: طی دو سال اخیر روند رتبه دانشگاه علوم پزشکی رو به افزایش بوده به‌طوری که از رتبه 11 هزار هم‌اکنون به حدود 6 هزار ارتقاء یافته است.

وی تصریح کرد: کمیته‌ای با همکاری واحد فناوری و اطلاعات برای ارتقای وبومتریک در دانشگاه شروع به کار کرده است که از آغاز راه‌اندازی این کمیته پیشرفت‌های چشمگیری در این عرصه اتفاق افتاده است.

استوار با اشاره به اینکه رتبه وبومتریکس یک فعالیت جمعی است، خاطرنشان کرد: این رتبه به عنوان شاخص ارزشیابی معاونت پژوهشی نیست بلکه همه واحدها، معاونت‌ها، شبکه‌ها و بیمارستان‌ها در کسب رتبه دانشگاه سهیم هستند و باید در جهت ارتقای آن تلاش کنند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: یک موسسه مستقل در سطح بین‌الملل کار رتبه‌بندی مـوسسات آموزشی را در دنیا هر 6 ماه یک بار انجام می‌دهد و معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت؛ درمان و آموزش پزشکی نتایج این رتبه‌بندی را استخراج و اعلام می‌کند.

انتهای پیام/66006/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول