اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر لیکک تاکید کرد

لزوم تجهیز کتابخانه‌های بهمئی به سیستم دیجیتالی

رئیس شورای شهر لیکک بر لزوم تجهیز کتابخانه‌های عمومی این شهر به سیستم دیجیتالی تاکید کرد.

لزوم تجهیز کتابخانه‌های بهمئی به سیستم دیجیتالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بهمئی، شاهرخ مومنی ظهر امروز در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بهمئی اظهار کرد: با توجه به آمار اعلام شده از کتابخانه‌های عمومی این شهرستان مبنی بر وجود شش باب کتابخانه عمومی مستقل، 35 هزار جلد کتاب و عضویت فعال 4 هزار و 500 نفر در کتابخانه‌ها شهرستان که علاوه بر افزایش کیفی استعداد افزایش کمی کتابخانه‌های عمومی را نیز دارد.

رئیس شورای شهر لیکک اذعان کرد: جهت ایجاد انگیزه و ورود به عرصه کتاب و کتابخوانی باید کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های عمومی شهرستان به روز باشند و همچنین با توجه به آمار تعداد 5 هزار 861 خانوار موجود در شهر لیکک درخواست داریم که ادارات مروج فرهنگ کتاب و کتابخوانی همچون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و کتابخانه عمومی شهرستان به هر خانوار یک جلد کتاب هدیه دهند.

مومنی خاطرنشان کرد: کتابخانه‌های عمومی باید به سیستم دیجیتالی مجهز باشند چرا که امروز با پیشرفت تکنولوژی می‌بینیم 900 جلد کتاب روی یک CD قرار می‌گیرد و دسترسی مردم به کتاب‌ها آسانتر می‌شود که متاسفانه کتابخانه‌های عمومی شهرستان بهمئی همچنان از این سیستم بی‌بهره هستند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهمئی نیز در این نشست گفت: در زمینه رشد فعالیت‌های کتاب و کتابخوانی در سطح شهرستان این اداره تعداد پنج هزار جلد کتاب با عناوین مختلف بین ادارات و موسسات فرهنگی و 40 مسجد در سطح شهرستان اهدا کرد.

امین درخشان اذعان کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهمئی تصمیم دارد در سال آینده کتاب‌های اهدایی خود را که از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تحویل می‌گیرد با تفکیک شهر به چند بخش مختلف به همه خانوارها کتاب رایگان اهدا کنیم که هدف اصلی ما این است که تمامی خانوارها با موضع کتاب و کتابخوانی آشنایی پیدا کنند.

انتهای پیام/82018/ق20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول