اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علوی‌گرگانی:

دولتمردان غربی به دنبال توجیه اعمال خود در برابر افکار عمومی دنیا هستند

یکی از مدرسین حوزه علمیه قم گفت: دولتمردان غربی در برابر جنایات خود دست به توجیه اعمال خود در برابر افکار عمومی دنیا می‌زنند.

دولتمردان غربی به دنبال توجیه اعمال خود در برابر افکار عمومی دنیا هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی ظهر امروز در دیدار جمعی از سربازان و درجه‌داران نیروی انتظامی سراسر کشور که برای دوره بصیرت‌افزایی به قم آمده بودند با اشاره به منزلت قرآن، اظهار داشت: قرآن به دسته خاصی از مردم اختصاص ندارد و برای همه بندگان تدوین شده است.

وی بیان داشت: کسانی که برای دوره بصیرت‌افزایی به قم می‌آیند باید بدانند که این آموزش‌ها بیهوده برای ایشان در نظر گرفته نشده است و برای حضور چند روزه ایشان زحمات فراوانی کشیده می‌شود.

آیت‌الله علوی‌گرگانی ادامه داد: باید با خود بررسی کنید در این مدتی که برای دوره بصیرت‌افزایی به قم سفر کردیم تا چه اندازه به بصیرت و علمتان اضافه شد ولی اگر متوجه شدید که تاثیر چندانی نداشته است باید رویه آموزشی تغییر پیدا کند.

وی با اشاره به پیشنهاداتی که در زمینه دوره‌های بصیرت‌افزایی به رهبر معظم انقلاب ارائه شد، گفت: ایشان دیدار با علما را در اجرای این دوره‌های آموزشی بسیار مفید ارزیابی کرده و بر کم شدن فاصله روحانیت با سایر اقشار مردم تاکید کردند.

مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه در دوره‌های بصیرت‌افزایی باید به شناخت کافی برسیم، گفت: شیطان بزرگترین دشمن ماست که از بدو خلقت انسان، برای گمراه کردن او قسم خورده است.

وی با بیان اینکه دشمن در گمراه کردن انسان مهارتی ویژه دارد، تصریح کرد: او هر صبح مطالبات خود را از انسان وصول می‌کند و ما خودمان به این مسئله توجه نداریم.

آیت‌الله علوی‌گرگانی اضافه کرد: شیطان در میان همه طلبکاران، طلب خود را زودتر وصول می‌کند و اگر حساب کنیم متوجه می‌شویم که چشم، گوش و زبان ما از ابتدای صبح تا شب، خواسته‌های شیطان را برآورده می‌کنند.

وی بر ضرورت حسابرسی انسان‌ها از عملکرد روزانه خودشان تاکید کرد و بیان داشت: اگر هر روز حساب گناهان خود را داشته باشیم ناخودآگاه تلاش می‌کنیم هر روز از میزان گناهانمان کم کنیم.

وی با تبیین دلایل ظهور ائمه(ع) میان مردم بیان داشت: ائمه و انبیا(ع) آمدند و جانشان را برای هدایت انسان‌ها فدا کردند تا انسان‌های روی زمین به راه راست هدایت شوند.

این مدرس حوزه بیان کرد: انسان نفس سرکشی دارد و اگر ائمه(ع) نباشند هر روز خواهان اقدامی است که رفته رفته او را از انسانیت دور می‌کند.

وی با اشاره به ضرورت قرار دادن چراغ راهنمایی در چهارراه‌ها بیان کرد: اگر این چراغ بر سر چهارراه‌ها نباشد دیگر هیچ کسی با مقررات از این مسیرها عبور نمی‌کند و تمام مسیرها راه‌بندان می‌شود به همین دلیل، پلیس راهنمایی و رانندگی مجبور است که نسبت به نصب چراغ راهنمایی در چهارراه‌ها اهتمام داشته باشد.

آیت‌الله علوی‌گرگانی تاکید کرد: وجود چراغ‌های راهنمایی در چهارراه‌ها ما را ملزم به رعایت مقررات می‌کند زیرا که نفس انسان سرکش است و می‌خواهد آزادانه حرکت کند ولی این چراغ قرمز گذاشتن‌ها و حضور پلیس راهنمایی و رانندگی موجب می‌شود این نفس سرکش کنترل شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش به تبیین دلایل نماز خواندن پرداخت و گفت: این دستورالعملی است که از سوی خداوند برای تزکیه روح و نفس انسان تدوین شده است و نفع آن فقط برای خود انسان است.

آیت‌الله علوی‌گرگانی ادامه داد: با نماز خواندن ما عزت خدا بالا نمی‌رود بلکه این روح ماست که در ارتباط با خدا جلا پیدا می‌کند و از آلودگی‌ها پالایش می‌شود.

وی با بیان اینکه خداوند به دلیل علاقه ویژه‌ای که به بندگان دارد ایشان را به نماز خواندن دعوت کرده است، تصریح کرد: بندگان در طول روز گناهان متعددی انجام می‌دهند و اگر به وسیله اقامه نماز پاکیزه نشوند فساد و عفونت نفس ایشان عالم‌‌گیر می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به عالم پس از مرگ گفت: وقتی که انسان فوت می‌کند، پرده‌ها از مقابل چشم ایشان کنار می‌رود و متوجه خیلی از مسائل می‌شوند که از این مسائل در زمان حیات آگاهی نداشتند.

آیت‌الله علوی‌گرگانی با اشاره به ظلم برخی دولتمردان غربی و ساده‌لوحان دست‌نشانده ایشان گفت: کشتار بی‌رحمانه‌ای در جهان صورت می‌گیرد و کودکان را مقابل چشم پدر و مادر می‌کشند که به دلیل پوشش رسانه‌ای و آگاهی جهان از این جنایت‌ها، تلاش می‌کنند اعمال خود را توجیه کنند.

انتهای پیام/78005/ط40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول