اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق کرمان:

اصلی‌ترین دغدغه ‌توسعه‌ کرمان، حوزه برق است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با تاکید بر راه‌اندازی انجمن صنعت برق در اتاق کرمان گفت:‌ راه‌اندازی این تشکل‌ها می‌تواند تاثیر بسزایی در اجرای فعالیت‌ها داشته باشد.

اصلی‌ترین دغدغه ‌توسعه‌ کرمان، حوزه برق است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محسن جلال‌پور صبح امروز در همایش بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت برق استان کرمان اظهار داشت: اصلی‌ترین دغدغه و مسائل مهم پیش روی توسعه استان کرمان، حوزه برق است.

وی ابراز داشت: اتاق بازرگانی بنا به وظیفه و رسالت خود از سال‌های گذشته برای ایجاد شریط مناسب توسعه، پیشرفت و فضای مناسب زیرساخت‌ها و نیازهای اساسی در این زمینه تلاش داشته است.

جلال‌پور افزود: از رسالت‌های مهم اتاق بازرگانی است که همه نیازها، ابزارها و جوانب مورد نیاز توسعه را در کنار هم ببیند و‌ نگاه جامع  داشته و با دقت و تیزبینی آینده توسعه استان را ببیند.

وی با اشاره به اینکه دولت‌های گذشته سرمایه‌گذاری‌های زیادی در استان کرمان انجام داده‌اند و دولت یازدهم نیز با برنامه‌های مدون این سرمایه‌گذاری افزایش می یابد، عنوان کرد: در زیرساخت‌ها و نیازهای اصلی توسعه کمبود جدی داریم، هر روز که‌ زمان بهره‌برداری‌ پروژه‌های فولادی استان به تاخیر افتد، 28 میلیارد تومان متضرر هستیم.

جلال‌پور خاطر نشان کرد: امروز در برخی نقاط شرایطی را برای توسعه می‌بینیم که حتی عبور و مرور و نیازهای رفت و ‌آمدی نیز دچار مشکل است.

نایب رئیس اتاق ایران با تاکید بر اینکه اصلی‌ترین رسالت کمیسیون‌های اتاق پردازش به این نیازهای اساسی است، گفت: اگر قرار است استان کرمان از حالت کشاورزی به مسیر صنعتی تغییر کند، باید در زیرساخت‌ها و نیازهای اولیه، این تولیدات و فعالیت‌های اقتصادی را ببینیم.

وی اظهار داشت: از وظایف اصلی دولت‌ها تامین نیازها است و بخش خصوصی باید پیش‌بینی و مطالبه این نیازها را در صدر کارهای خود بداند.

جلال‌پور تصریح کرد: شورای گفت‌وگوی اتاق باید حتما به مسئله برق بپردازد و نیازهای سرمایه‌گذاران در این زمینه‌ها را ببیند.

وی بیان داشت: اتاق در جذب سرمایه‌گذار و تسهیل این مسیر و دولت در بخش وظایف خود کار کنند تا به نتیجه برسیم.

جلال‌پور خاطر نشان کرد: اتاق در همه زمینه‌هایی که امکان برای مشارکت وجود دارد، آماده همکاری است و توانسته‌ایم برای نخستین بار نیروگاهی در کهنوج از طریق ذخایر صندوق توسعه ملی گشایش اعتبار کنیم.

این مقام مسئول با تاکید بر راه‌اندازی انجمن صنعت برق در اتاق کرمان افزود: در حال حاضر 12 تشکل فعال در استان کرمان داریم و راه‌اندازی این تشکل‌ها می‌تواند تاثیر بسزایی در اجرای فعالیت‌ها داشته باشد.

جلال‌پور گفت: انجمن پسته کرمان هشت سال قبل در کرمان راه‌اندازی شد و فردا همایش بین‌المللی انجمن پسته در کیش با حضور تاجران و پسته‌کاران اروپایی، استرالیا، ترکیه و .. برگزار می‌شود.

وی افزود: انجمن برق هم می‌تواند این مسیر را طی کند تا نیاز اساسی استان را بتوانیم تامین کنیم.

جلال‌پور تصریح کرد: یکی از اصلی‌ترین نیازهای کشور، فدراسیون و کنفدراسیون‌ها هستند و باید کنفدراسیون انرژی را به وجود آوریم.

وی بیان داشت: روز گذشته فدراسیون انرژی را در اتاق ایران کلید زدیم و ایجاد تشکل‌ها در استان‌ها باید به سرعت انجام شده و در اتاق ایران امکانات را در اختیار بگذاریم تا کار به خوبی انجام شود.

انتهای پیام/80017/ق40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول