اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد

گسترش خدمات بهداشت و درمان در شرق و جنوب شیراز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه خدمات بهداشت و درمان در شرق و جنوب این شهر گسترش می‌یابد از اختصاص پنج هکتار زمین به منظور ساخت بیمارستان در جنوبی‌ترین نقطه شیراز خبر داد.

گسترش خدمات بهداشت و درمان در شرق و جنوب شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدهادی ایمانیه پیش از ظهر امروز در آیین بزرگداشت روز مهندس و تجلیل از مهندسان عرصه سلامت با اشاره به توسعه خدمات درمانی در شرق و جنوب شیراز، اظهار داشت: از آنجا که ساکنان مناطق شرق و جنوب شهر شیراز برای استفاده از خدمات بهداشتی و درمانی ناچار هستند به مرکز شهر مراجعه کنند احداث مراکز درمانی در این نقاط در اولویت کار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از احداث بیمارستان توسط خیران در جنوبی‌ترین نقطه شیراز خبر داد و افزود: با مصوبه شورای اسلامی و همکاری شهردار شیراز، پنج هکتار زمین به منظور ساخت بیمارستان در خیابان بنی هاشمی اختصاص داده شده است.

وی بیان کرد: ساخت بیمارستان توسط خیران سلامت در بلوار مدرس شیراز نیز به زودی آغاز می‌شود.

ایمانیه تصریح کرد: خدمات بهداشت و درمان در سال‌های اخیر به سمت غرب استان فارس توسعه یافته بود که با اصلاح این روند در نقاط محروم شیراز نیز اقدام به احداث مراکز درمانی می‌کنیم.

وی با قدردانی از شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز به خاطر تاسیس بیمارستان احمد بن موسی(ع) خواستار استمرار همکاری شورای شهر و شهردار شیراز در راستای ایجاد سایر مراکز درمانی شد و خاطرنشان کرد: اجرای پروژه‌های عمرانی، احداث پارک و خط‌کشی خیابان‌ها مسائل مهمی است اما یکی از این مولفه‌ها رضایتمندی شهروندان موضوع سلامت است که شهرداری شیراز می‌تواند در این راستا نقش پررنگی داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: شهرداری شیراز می‌تواند با انعقاد تفاهم‌نامه نسبت به تقویت فضای سبز بیمارستان‌های شیراز اقدام کند.

وی در ادامه بر ضرورت تقویت حضور توریسم‌درمانی در شیراز تاکید و تصریح کرد: با توجه به اینکه شیراز قطب پزشکی کشور است حضور توریسم می‌تواند علاوه بر رونق اقتصادی در بحث اقتصاد مقاومتی نیز نقش چشمگیری داشته باشد.

وی خواستار همکاری مدیریت ارشد این استان در راستای تسریع در زیرساخت‌های شهر سلامت شیراز به منظور تقویت منافع اقتصادی و فرهنگی شد.

ایمانیه در ادامه از توزیع اوراق مشارکت وقفی در راستای توسعه فضاهای درمانی خبر داد و افزود: با توجه به هزینه‌های کمرشکن بیماری سرطان و شیوع این بیماری اداره کل اوقاف استان فارس به زودی اقدام به توزیع اوراق مشارکت می‌کند که این امر مشارکت تمام مردم را با هر میزان می‌طلبد.

وی همچنین خواستار تقویت و افزایش بودجه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بودجه سال 93 شد و ابراز داشت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز در دو سال گذشته روزهای سختی را در بحث اعتبارات سپری کرد.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حال حاضر این دانشگاه با گستره فعالیت یک‌هزار و 200 کیلومتری با دارا بودن 300 مرکز بهداشت و درمان شهری و روستایی، 51 بیمارستان و یک‌هزار و 200 خانه بهداشت و همچنین داشتن 105 واحد زیرمجموعه و 30 هزار کارمند جایگاه خوب و قابل قبولی در کشور دارد.

به گزارش فارس، مراسم بزرگداشت روز مهندس و تجلیل از مهندسان عرصه سلامت و عمرانی با حضور مسئولان بهداشت و درمان این استان، شهردار شیراز، شهرداران مناطق این شهر و مهندسان برگزار شد.

انتهای پیام/2448/صا40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول