اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان امور اراضی خبر داد

حمایت از سرمایه‌گذاران یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی

رئیس سازمان امور اراضی گفت: یکی از راه‌های توسعه بخش کشاورزی یکپارچه‏‌سازی اراضی زراعی است که در این راستا از سرمایه‌گذاران حمایت می‌شود.

حمایت از سرمایه‌گذاران یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی

قباد افشار امروز در گفت‏‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران بیان کرد: در این راستا، از افرادی که می‌خواهند در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند، با ارائه تسهیلات و امکانات حمایت می‌کنیم.

وی افزود: اراضی کشاورزی پس از انقلاب سفید و اصلاح اراضی به قطعات کوچک تقسیم شد و سپس طی تقسیماتی در چند نسل کوچک‌تر و کوچک‌تر شد و معضل بزرگ خرد شدن کشاورزی کشور را به وجود آورد.

افشار با بیان اینکه برای اجرای این طرح باید به طور ویژه برنامه‌ریزی کرد، افزود: امید است بتوانیم این امر را در کشور محقق کنیم و گامی در نجات بخش کشاورزی کشور برداریم.

وی با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید به شدت پیگیر این موضوع است، گفت: اعتبارات این بخش در لایحه بودجه سال 93 از حدود 10 میلیارد تومان در سال جاری به بیش از 40 میلیارد تومان در سال آینده افزایش یافته و در گام نخست، بودجه این بخش چهار برابر شده است.

افشار ادامه داد: کل بودجه دولت کاهش داشت؛ ولی در این بخش با افزایش 400 درصدی مواجه شدیم و در تمام حوزه‌‌های مدیریت بر زمین همین افزایش توجه دیده می‌شود.

وی یکی از مواردی که به شدت باعث پول‏‌شویی می‌شود، را معامله املاک و تغییر کاربری اراضی کشاورزی و بازی با زمین خواند و اظهار کرد: باید با مدیریت صحیح به این بخش سر و سامان دهیم و با آمایش سرزمین جای شهر و مزرعه و کارخانه و . . . مشخص شود.

رئیس سازمان امور اراضی با ذکر اینکه درباره آمایش سرزمین از سال 1345 چیزهایی می‌شنویم، تصریح کرد: امید است دولت یازدهم با توجه ویژه به این بخش و طراحی اولیه نظام کشاورزی این نظام را طراحی کند.

وی در ادامه افزود: در امر مبارزه و پیشگیری از تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی، قبل از هر چیز باید قبح این عمل نمایانده شود و مردم آگاه شوند که چه ثروتی را از بین می‌برند.

رئیس سازمان امور اراضی گفت: جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری است که چندین و چند بار در فرمایشات خود به آن اشاره و تأکید کرده‌اند که نشان از اهمیت این نکته از نظر ایشان دارد.

وی تصریح کرد: اگر نگاهمان به ولایت و مسائل علمی، اقتصادی و دینی است، باید این معضل رفع شود.

افشار پیشنهاد تشکیل ستاد مبارزه با ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی کشاورزی را مطرح کرد و افزود: همه نهادهای شهرستانی باید دست به دست هم داده و برای حفظ و حراست از امور اراضی تلاش کنند.

انتهای پیام/2568/س40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول