اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گلستان:

گلستان می‎تواند شریک اول اقتصادی و فرهنگی ترکمنستان باشد

استاندار گلستان ظرفیت‎های استان را در گسترش همکاری‎های دو کشور ایران و ترکمنستان مناسب خواند و گفت: گلستان می‎تواند شریک اول اقتصادی، فرهنگی و ... در ایجاد روابط با ترکمنستان باشد.

گلستان می‎تواند شریک اول اقتصادی و فرهنگی ترکمنستان باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسن صادقلو صبح امروز در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: سطح همکاری‎های دو کشور ترکمنستان و ایران با وجود قابلیت‎های زیادی که در گلستان وجود دارد باید ارتقا پیدا کند.

وی با بیان اینکه افزایش مناسبات و روابط دو کشور منجر به رونق اقتصادی و فرهنگی می‎شود، تصریح کرد: همکاری بین کشورهای ایران و ترکمنستان می‎تواند بسترساز شکوفایی و توسعه شود.

مراودات اقتصادی به رونق صنعت توریسم کمک زیادی خواهد کرد

استاندار گلستان ادامه داد: تبادلات اقتصادی و تجاری بین دو کشور همچنین پیگیری بخشی از ایده‎ها به عنوان کریدور کردن دو کشور بررسی و پیگیری خواهد شد.

صادقلو برگزاری جلسات و دیدار مقامات دو کشور را نتیجه‎بخش دانست و گفت: پیشرفت فیزیکی راه‎آهن به نتایج خوبی رسیده است در راستای صادرات مرغ مشکلاتی وجود داشت که این مسائل تا حدودی حل شده است.

وی رفع صف‎های طولانی کامیون‎ها را از دیگر نکات مثبت برشمرد و افزود: در این راستا درخواست افزایش تناژ نیز با کشور ترکمنستان شده است.

استاندار گلستان بر ضرورت افزایش مراودات فرهنگی تاکید کرد و بیان داشت: ظرفیت قابل توجهی از قوم ترکمن در گلستان وجود دارد که ارتقای مراودات فرهنگی و اقتصادی به رونق صنعت توریسم کمک زیادی خواهد کرد.

صادقلو گفت: گلستان با برخورداری از ظرفیت‎های مختلف این قابلیت را دارد که به عنوان شریک اول اقتصادی کشور ترکمنستان باشد.

قربانف: بسترهای لازم توسعه در گلستان فراهم است

سفیر ترکمنستان نیز ایجاد فرصت‎های فرهنگی و تجاری را در افزایش همکاری‎های دو کشور مفید خواند و اظهار داشت: از استاندار گلستان به خاطر روابطی که برقرار کردند تشکر می‎کنم علاوه بر این با توجه به اینکه آرامگاه شاعر شهید مختومقلی فراغی در استان گلستان است می‎توان نسبت به افزایش مناسبات فرهنگی اقدام کرد.

احمد قربانف با تاکید بر اینکه بسترهای لازم توسعه در گلستان فراهم است، خاطرنشان کرد: با راه‎اندازی خطوط ریلی ایران، ترکمنستان و قزاقستان بسترهای مناسبی برای توسعه اقتصادی کشورها ایجاد خواهد شد و حجم مبادلات نیز افزایش می‎یابد.

انتهای پیام/83001/س40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول