اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اهواز خبر داد

مشارکت دهیاران و شوراهای روستا‌ها در هفته بهداشت عمومی

فرماندار اهواز از مشارکت دهیاران و شوراهای اسلامی روستا‌ها در اجرای برنامه‌های هفته بهداشت عمومی خبر داد.

مشارکت دهیاران و شوراهای روستا‌ها در هفته بهداشت عمومی

عبدالعزیز فدعمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: هفته بهداشت عمومی در استان خوزستان از سوم اسفند آغاز شده است.

وی با بیان اینکه هفته بهداشت عمومی در استان خوزستان تا نهم اسفند ادامه خواهد داشت افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده گروه‌ها و نهادهای مختلفی در اجرای نظافت عمومی شهر‌ها و روستا‌ها شرکت می‌کنند که دهیاران و شوراهای اسلامی روستا‌ها نیز در آن مشارکت خواهند کرد.

فرماندار اهواز از فعالیت 6 کارگروه اهوازی در هفته بهداشت عمومی خبر داد و گفت: هفته بهداشت عمومی در استان خوزستان توسط استاندار نامگذاری شده است.

وی عنوان کرد: در برنامه اجرایی هفته بهداشت عمومی در اهواز فعالیت 6 کارگروه پیش بینی شده که مسئولیت کمیته نظافت محیط شهری، کمیته پاکسازی و نظافت مناطق روستایی و کمیته محیط طبیعی و نظارت و ارزیابی بر عهده فرمانداری این کلانشهر است.

این مقام مسئول در ادامه به وظایف دیگر کمیته‌ها اشاره کرد و ادامه داد: وظیفه کمیته‌های نظافت شهری و روستایی را اطلاع رسانی، پاکسازی فضاهای عمومی شهر و اماکن عمومی و حاشیه رودخانه است.

وی پایش شرایط بهداشتی نحوه دفع فاضلاب در کشتارگاه‌ها، دفع پسماند منازل و کارخانجات صنعتی و تولیدی، پایانه‌های مسافربری را از دیگر وظایف کمیته‌های نظافت شهری و روستایی عنوان کرد.

فدعمی اضافه کرد: همچنین از دیگر وظایف کمیته‌های نظافت شهری و روستایی می‌توان به پایش بهداشتی اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی، بیمارستان‌ها، مراکز اداری و دولتی، پادگان‌ها، بازار‌ها، راه‌ها و حوزه‌های روستایی اشاره کرد.

وی در ادامه به تشکیل کارگروه جاده‌ها و اماکن بین راهی اشاره کرد و یادآور شد: مسئولیت این کمیته در هفته بهداشت عمومی بر عهده اداره راه و شهرسازی است.

رئیس شورای اداری اهواز اضافه کرد: هدف از تشکیل کارگروه جاده‌ها و اماکن بین راهی، پاکسازی حاشیه جاده‌ها، مراکز پذیرایی و جایگاههای سوخت بین جاده‌ای است.

وی با بیان اینکه مسئولیت کمیته آموزش و فرهنگ سازی بر عهده اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است افزود: اداره آموزش و پرورش نیز مسئولیت کارگروه بهداشت مدارس و مهدکودک‌ها را بر عهده دارد.

فدعمی از همه ادارات و ارگان‌ها خواست علاوه بر مشارکت در اجرای درست برنامه‌های هفته بهداشت عمومی، اطلاع رسانی مناسبی نیز برای عموم مردم انجام دهند تا شهری با نشاط و شاداب داشته باشیم.

وی در ادامه به بیان اهداف برگزاری هفته بهداشت عمومی در استان خوزستان پرداخت و تصریح کرد: هدف از اجرای این برنامه جلب مشارکت عمومی و همسو شدن دستگاه‌های اجرایی است.

این مقام مسئول، نزدیک‌تر شدن ارتباط مردم و دستگاه‌های دولتی در جهت ارتقای سطح بهداشت عمومی و روحیه نشاط و شادابی در شهرستان اهواز را از دیگر اهداف برگزاری هفته بهداشت عمومی بیان کرد.

رئیس شورای اداری اهواز در پایان از همه اقشار مختلف به ویژه جوانان و نوجوانان خوزستانی خواست برای شاداب‌تر شدن این کلانشهر در ایام تعطیلات نوروز و پذیرایی از میهمانان نوروزی در هفته بهداشت عمومی مشارکت کنند.

انتهای پیام/72010/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول