اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انتقاد عضو شورای شهر از شهرداری بوشهر

شورای شهر حیاط خلوت شهرداری بوشهر شده است

عضو شورای شهر بوشهر گفت: شورای شهر به نوعی حیاط خلوت شهرداری شده و به‌جای اینکه مدیریت کند، از سوی شهرداری مدیریت می‌شود و با این روش، خروجی جلسات مبنی بر تصمیم شهردار است و شورا نقشی ایفا نمی‌کند.

شورای شهر حیاط خلوت شهرداری بوشهر شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، الهام بارگاهی در جلسه شب گذشته شورای شهر بوشهر به اقدامات عمرانی شهرداری بوشهر در نوار ساحلی اشاره کرد و گفت: برخلاف شیوه‌های سابق این بار شاهد اجرای پروژه تعویض و نوسازی سنگ فرش‌های نوار ساحلی به‌صورت امانی هستیم که اجرای آن توسط نیروها و ماشین آلات خود شهرداری صورت می‌گیرد و این اقدام شهرداری از حیث کاهش هزینه‌ها اهمیت فراوانی دارد.

وی گفت: تغییر دیدگاه اعضای شورا در مورد موافقت با مناقصه پسماند که بدون اتفاق و تغییر خاصی صورت گرفت، منطقی نبود.

عضو شورای شهر بوشهر با اشاره به کاهش 30 درصدی هزینه‌ها در اجرای پروژه عمرانی نوار ساحلی به‌صورت امانی، اضافه کرد: با توجه به سرعت و کیفیت طرح تعویض و نوسازی سنگ فرش نوار ساحلی از شهردار و همچنین عوامل اجرایی شهرداری نهایت تقدیر و تشکر را دارم.

بارگاهی در ادامه به انتقاد از تصمیم اعضای شورا در مورد موافقت با طرح مناقصه پسماند پرداخت و ابراز داشت: بر اساس سوگند و عهدی که با مردم بسته‌ام، تا زمان که وکیل آنها در شورای شهر هستم، پیگیر مطالبات به حق و حقوق حقه شهروندان خواهم بود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در هفته گذشته با طرح مناقصه پسماند به اتفاق آرا در شورا مخالفت شده، چه دلیلی دارد که بدون هیچ اتفاق و یا تغییر خاصی در کمتر از یک هفته دیدگاه اعضا چرخش 180 درجه‌ای داشته باشد و با طرح مذکور موافقت شود.

وی اذعان کرد: در جلسه اول شورا برای بررسی طرح پسماند با وجود معاون خدمات شهری و مدیرعامل سازمان پسماند به‌صورت کاملا کارشناسی برگزار شد و با این وجود دلیلی برای بررسی مجدد مناقصه پسمان وجود نداشت.

عضو شورای شهر بوشهر در ادامه انتقاداتش افزود: شورای شهر به نوعی حیاط خلوت شهرداری شده و جای اینکه مدیریت کند از سوی شهرداری مدیریت می‌شود و با این روش خروجی جلسات مبنی بر تصمیم شهردار است و شورا نقشی را ایفا نمی‌کند.

رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر بوشهر در این راستا اضافه کرد: وقتی برای نخستین‌بار موضوع مناقصه پسماند مطرح شد، شتاب‌زدگی و غیرکارشناسی بودن در مورد بررسی طرح مذکور یکی از دلایل اصلی در به‌وجود آمدن تفاوت دیدگاه‌های اعضای شورا شد که در آن مقطع باید به اعضا فرصت مناسب برای بررسی این موضوع مهم داده می‌شد.

علیرضا آماره در ادامه به غیرکارشناسی بودن جلسه اول شورا در مورد طرح مناقصه پسماند اشاره کرد و گفت: در جلسه شورا پیرامون مناقصه پسماند، با توجه به مدت زمان کوتاهی که از آغاز فعالیت معاون خدمات شهری و همچنین مدیرعامل سازمان پسماند می‌گذرد، آنها قادر به اظهار نظر کارشناسی درمورد مسئله پسماند نبوده‌اند و بدون شک مدیران با سابقه در این حوزه نظرات کارشناسی‌تر را ارائه می‌کنند.

انتهای پیام/66006/ب۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول