اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گلستان در دیدار با خانواده شهدا:

جانبازان و ایثارگران ثروت‎های معنوی کشور هستند

استاندار گلستان در دیدار با خانواده شهدا گفت: جانبازان و ایثارگران ثروت‎های معنوی کشور هستند.

جانبازان و ایثارگران ثروت‎های معنوی کشور هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسن صادقلو یکشنبه‌شب (چهارم اسفند ماه سال جاری) در دیدار خانواده داود عامری جانباز 70 درصد شیمیایی اظهار داشت: سه منبع معرفت الهی را می‎توان در معرفت انسان، تاریخ و طبیعت جستجو کرد.

وی با بیان اینکه مقاومت و به رخ کشیدن چیستی انسان سبب شناخت و معرفت می‎شود، تصریح کرد: مرجع بسیار مهمی که در معرفت انسان هویدا می‎شود نظر به طبیعت است که در قرآن کریم نیز به آن اشاره شده است.

روحیه ایثار و شهادت در نسل جوان برجسته شود

استاندار گلستان با اشاره به اینکه انسان باید برای شناخت الهی نگاه نافذ و موشکافانه داشته باشد، بیان داشت: نگاه عمیق به مواهب الهی و شکر نعمت‎ها از مسائلی است که انسان باید نسبت به آن معرفت پیدا کند.

صادقلو با تصریح اینکه نظام هستی دارای 14 آسمان است، خاطرنشان کرد: هفت آسمان معنوی و هفت آسمان مادی داریم که زمین قطره‎ای از یک آسمان است.

وی با تاکید بر اینکه روحیه ایثار و شهادت در نسل جوان باید برجسته شود، ادامه داد: ترویج این روحیه نوعی مدل است که باید در جامعه اسلامی تقویت شود.

خاطرات شهدا باید مکتوب شود

استاندار گلستان با بیان اینکه انتقال پیام شهدا از طریق لنز دوربین می‎تواند معنادار باشد، یادآور شد: عکاسان باید آثار و مواهب الهی را با هنر عکاسی به صحنه درآورند.

صادقلو با بیان اینکه عظمت روح در جریان کربلا خود را به زیبایی نشان داد، ابراز داشت: خاطرات شهدا باید مکتوب شود چراکه توفیقات از طریق مستندات خود را برای نسل آینده هویدا می‎کند که اگر این بخش، ابتر بماند جزو حلقه‌ مفقوده تاریخ خواهد ماند.

وی از شهدا به عنوان افلاکیان عرشی یاد کرد و اظهار داشت: اگر انسان خود را به افلاک متصل کند نسبت به خدا شناخت پیدا خواهد کرد و چگونه زیستن را خواهد آموخت.

استاندار گلستان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران و تعدادی از مسئولان در این دیدار با قرائت فاتحه‎ای به مقام شامخ شهیدان والامقام ادای احترام کردند.

استاندار گلستان در این دیدار با خانواده داود عامری جانباز 70 درصد شیمیایی، خانواده شهید عباس حسینی و سیدمصطفی حسینی گفت‎وگو کرد.

انتهای پیام/83001/ذ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول